המחדל באסותא הבדיקה הגנטית הכריעה: בני הזוג שטענו שהם ההורים - אינם קשורים לעובר

תוצאות הבדיקה הגנטית מלמדות כי בני הזוג שטענו להורות אינם ההורים, וטרם ידוע למי שייך העובר. השופטת: "הבדיקות שהתבצעו שללו את אפשרות האימהות והאבהות הגנטית של המשיבים 3 ו-4 ביחס לעוברית שנושאת המשיבה 1"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 16:04 כט בתשרי התשפג

הבדיקה הגנטית הכריעה: בני הזוג שטענו שהם ההורים - אינם קשורים לעובר
בית חולים אסותא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

המחדל בבית החולים "אסותא". בית המשפט המחוזי בלוד הכריע בשבוע שעבר בסוגיית הבדיקה הגנטית במחדל העובר כי תיעשה בדיקת רקמות לצורך בדיקת הקשר הגנטי בין ההורים שטוענים כי העובר שלהם ובין העובר עצמו. היום (ב') התקבלו תוצאות הבדיקה, ולפיהן מי שנחשבו בסבירות גבוהה על ידי בית החולים שהם ההורים הביולוגיים של העובר, אינם בעלי מטען גנטי זהה לעובר.

המשמעות היא כי כל אחת מתוך שמונה נשים אחרות יכולה להיות בסבירות כזו או אחרת להיות האם הביולוגית של התינוקת שצפויה להיוולד בימים הקרובים בבית החולים.

השופטת חני שירה, שזימנה את הצדדים לקבלת תוצאות הבדיקה שנערכה שבשבוע שעבר, כתבה בהחלטתה: "זימנתי את באי כוחם של הצדדים לאולמי באופן דחוף, לאור העובדה שהתקבלה חוות הדעת של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים שיבא, ד"ר רון לבנטל, וממנה עולה שהבדיקות שהתבצעו שללו את אפשרות האימהות והאבהות הגנטית של המשיבים 3 ו-4 ביחס לעוברית שנושאת המשיבה 1".

ב"חדשות 12" פורסם כי מאות זוגות פנו לבית החולים אסותא בראשון לציון וציינו את חששם מכך שהעובר שלהם אינו שלהם גנטית. כפועל יוצא מהמחדל בבית החולים, זוגות רבים לא יכולים להמשיך בטיפולי הפרייה, זאת עד לתוצאה סופית בפרשייה.