ניו יורק טיימס: ישראל מסייעת לאוקראינה ומעבירה לה מידע מודיעיני

מקור ישראלי בכיר המצוטט בעיתון טוען כי ישראל מעניקה סיוע מודיעיני לאוקראינה ומעבירה לה מידע בכל הקשור למל"טים האיראנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 09:18 יח בתשרי התשפג

ניו יורק טיימס: ישראל מסייעת לאוקראינה ומעבירה לה מידע מודיעיני
זלנסקי. , צילום: shutterstock

המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה: הניו יורק טיימס חשף במהלך הלילה כי ישראל מעניקה סיוע מודיעיני לאוקראינה. הדיווח מצטט בכיר ישראלי הטוען כי בירושלים סיפקו לאוקראינה מידע בסיסי על המל"טים האיראנים בהם החלו ברוסיה לעשות שימוש כחלק מהמלחמה. בנוסף, דווח כי חברה ישראלית פרטית מספקת לצבא האוקראיני צילומי לווין המתעדים את פריסת הכוחות הרוסים.

כזכור, בנאומו של נשיא אוקראינה מול הכנסת בזום הוא אמר: "בישראל יודעים היטב שכיפת ברזל, מערכת יירוט הטילים שלכם, היא הטובה ביותר. אנחנו יודעים שאתם יודעים לעמוד ולהגן על האינטרסים שלהם וגם לסייע לאוקראינה להגן על יהודי אוקראינה, אפשר לשאול רבות מדוע אנחנו לא יכולים לקבל ממכם נשק, מדוע ישראל לא הטילה סנקציות רציניות על רוסיה? מדוע לא מפעילים לחץ? אתם צריכים לתת תשובות לשאלות ולאחר מכן לחיות עם זה".

רוסיה מגנה את לפיד

יאיר לפיד גינה בחריפות את המתקפה הרוסית על אוקראינה בימים האחרונים אחרי פיצוץ הגשר. "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסיה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני", כתב ראש הממשלה.

בעקבות גינויו החריף של לפיד, השגרירות הרוסית בישראל הגיבה לדבריו: "ראוי לציין שלמרבה הצער, ישראל בחרה לשתוק במשך שמונה שנים על המתקפות הטרוריסטיות מצד אוקראינה על אזרחי חבל דונבאס ועצמה את עיניה בתקיפות הרצחניות האחרונות", טענו הרוסים.