השינוי הגדול בעולם החרדי יבוא דווקא מהדר מוכתר?

יושבת ראש מפלגת 'צעירים בוערים' עתרה לועדת הבחירות המרכזית כנגד ועדת הרבנים לענייני תקשורת לאחר שזו סגרה את הקו של המפלגה. הועדה חייבה את ועדת הרבנים לפתוח את הקו וחייבה אותם בהוצאות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/22 16:02 ל בתשרי התשפג

השינוי הגדול בעולם החרדי יבוא דווקא מהדר מוכתר?
פלאפון כשר, צילום: Nati Shohat/FLASH90

קו פרשת המים ביחס העולם החרדי לתקשורת? ועדת הרבנים לענייני תקשורת תיאלץ לפתוח את הקו של מפלגת 'צעירים בוערים' לאחר שיושבת ראש המפלגה, הדר מוכתר עתרה לועדת הבחירות המרכזית. הועדה הורתה לועדה לפתוח את הקו ואף חייבה אותה בהוצאות משפט על סך 5,000 שקלים.

החלטת ועדת הבחירות

ועדת הבחירות

ועדת הבחירות צילום: ועדת הבחירות

לא ברור איך החלטת ועדת הבחירות תשפיע בהמשך, על שליטת ועדת הרבנים לענייני תקשורת בתוכן אותו צורכים רבים בציבור החרדי וודאי שהדבר לא אמור להשפיע על מערכת הבחירות הנוכחית. אבל הדבר עלול להשפיע על כוחה של הועדה ושליטתה הבלעדית על צריכת התקשורת של בעלי הפלאפונים הכשרים כשהחלטת הוועדה עלולה להיות תקדים במידה ופעילות הועדה תגיע לבתי משפט.

העימות של ועדת הרבנים ויועז הנדל

הועדה שעמדה בכותרות במהלך הקדנציה הנוכחית, בעימות החזיתי שנפתח מול שר התקשורת יועז הנדל על רקע נסיונות של השר לערוך רפורמות בעולם התקשורת החרדי וביטול הקווים 'הכשרים'. מהלך כזה היה מעקר את שליטתה הבלעדית של ועדת הרבנים לענייני תקשורת בעולם התקשורת החרדי ובתוכן שבעלי הפלאפונים הכשרים יכולים לצרוך.

השר יועז הנדל

השר יועז הנדל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה של הנדל והדחיה של בג"צ

כזכור אחד הפעולות המרכזיות של השר הנדל במשרד התקשורת הייתה רפורמת הסלולר. הרפורמה שיצרה את העימות מול ועדת הרבנים הייתה אמורה לאפשר לאנשים המחזיקים בטלפון כשר להתנייד  לשירות טלפון כשר אחר שלא קיבל הכשר מוועדת הרבנים לתקשורת, או לרכוש שירות טלפון שאינו כשר ולהישאר עם אותו מספר טלפון. הרפורמה שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, הוקפאה על ידי בג"צ בעקבות מערכת הבחירות ותעלה לדיון חוזר בתחילת 2023.