"נגע בניגוד לרצונה" עונש מאסר לסוהר שביצע עבירות מין בעצירה

מנהל אגף בבית הסוהר "גבעון" קיבל 30 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית בעצורה שהגיעה לישראל כמבקשת מקלט: "לא מדובר במעשה בודד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/22 12:21 ל בתשרי התשפג

עונש מאסר לסוהר שביצע עבירות מין בעצירה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית משפט השלום ברמלה גזר היום (ג') עונש של 30 חודשי מאסר בפועל לדוד אמויאל ששימש כמנהל אגף בבית הסוהר "גבעון", ובנוסף, מאסר על תנאי, קנס כספי, ופיצוי בגובה 35 אלף ש"ח למתלוננת, לאחר שהורשע בעבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית.

דוד אמויאל הורשע בכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי), בארבעה אישומים של מעשה מגונה ושלושה אישומי הטרדה מינית. את המעשים הוא ביצע כאמור, במסגרת עבודתו כמנהל אגף בבית הסוהר "גבעון", כנגד עצורה, אזרחית נגריה, שהגיעה לישראל כמבקשת מקלט.

בין יתר המעשים שביצע אמויאל במתלוננת, היה מקרה בו מישש את החזה שלה במשרדו כשהגיעה לבקש ממנו כרטיס חיוג לטלפון, ובפעם אחרת חיבק אותה וניסה לנשק אותה אך היא סירבה. במקרים נוספים, תפס אותה באגן, ואמר לה שהוא אוהב אותה. בגזר הדין צוין כי: "זוהי מתלוננת שלא יכולה הייתה להימלט מפניו של הנאשם או להתחמק ממנו, אלא שהיא הייתה נתונה לחסדיו ולסיפוק תאוותיו המיניות... הנאשם ניהל משפט, לא נטל אחריות על מעשיו". 

עוד ציין השופט מזרחי: "המעשים המיניים שאותם ביצע הנאשם במתלוננת... הם מעשים חמורים ומכוערים המחייבים להטיל עליו ענישה חמורה, המשיבה לו כגמולו, המרתיעה את היחיד, את הרבים ואשר תשתלב במגמת ההחמרה בענישה בכל הקשור לעבריינות מין.... אין מדובר במעשה מגונה בודד, אלא שהנאשם ביצע במתלוננת מספר רב של מעשים מגונים...".