הרבנים הבכירים יוזמים: "הקמת ארגון מאחד בגישה של המיינסטרים הדתי־לאומי"

בכירים במגזר מבקשים להקים ארגון גג שיאגד מספר גופים מוכרים בתחומי דת ומדינה, זאת במטרה לייצר גוף חוץ-פרלמנטרי שיאפשר לקדם מהלכים נרחבים על פי גישת המיינסטרים הדתי־לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/22 08:19 ל בתשרי התשפג

הרבנים הבכירים יוזמים: "הקמת ארגון מאחד בגישה של המיינסטרים הדתי־לאומי"
מבקשים לאגד את המיינסטרים של הציונות הדתית, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבוע בדיוק נותרו לבחירות הכלליות לכנסת ה-25, והבוחר הישראלי שוב ינסה להכריע בין האפשרויות הפוליטיות השונות. גם במערכת הבחירות הנוכחית, החמישית בשנים האחרונות, ניסו הפוליטיקאים המגזריים לפנות לקהל היעד בקרב הציבור הדתי לאומי, כאשר כל אחד מהם מנסה להגדיר מחדש, וללא הצלחה, מהי הציונות הדתית בעידן הנוכחי. 

בכירים במגזר הדתי־לאומי יוזמים הקמה של ארגון גג שיאגד שורה של ארגונים הפועלים במגוון תחומים ומשפיעים על סדר היום, כך פרסם הבוקר חנן גרינווד בישראל היום. זאת במטרה לייצר גוף חוץ-פרלמנטרי שיאפשר לקדם מהלכים נרחבים בהקשרי דת ומדינה, על פי גישת המיינסטרים הדתי־לאומי.

הרב רפי פוירשטיין, יו"ר עמית של ארגון צהר, והרב מאיר נהוראי, יו"ר ארגון בית הלל, מבקשים לאגד את כל הארגונים המוכרים במגזר תחת קורת גג אחת. מדובר בין היתר על ארגון רבני צהר בראשות הרב דוד סתיו, ארגון "אמונה", שמפעיל את אחת מרשתות המעונות המובילות בישראלי; הקיבוץ הדתי; ארגון רבני "בית הלל"; ארגוני "פנימה" ו"עתים". הארגון יפעל גם במישור הפוליטי ויאפשר לקדם מהלכים רחבים שישפיעו בכל הנוגע לנושאי דת ומדינה.

הרב פוירשטיין

הרב פוירשטיין צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"חלק מהדתיים מצאו עצמם בלי ייצוג פוליטי"

על פי התכנון, יש להקים שדולה שתשפיע כבר על מערכת הבחירות הבאה. הרב פוירשטיין מסביר כי "חלק מהדתיים הלאומיים מצאו עצמם במערכת הפוליטית הנוכחית בלי ייצוג. מדובר בשנה קריטית, שבה בין היתר עוסקים בתחבורה ציבורית בשבת, במינוי רבנים ראשיים ורבני ערים, בגורל הכשרות, ועוד. אנו רוצים להשמיע את קולנו בצורה אחידה וברורה. היוזמה להקמת ארגון הגג מגיעה משורה של רבנים שמזוהים עם אמנת גביזון־מדן".

 "הנושאים העומדים על סדר היום הציבורי הם האחריות לפריפריה הכלכלית־חברתית, השבת הציבורית, החינוך היהודי בבתי הספר, לימודי הליבה, סוגיית הכשרות, מערכת בתי הדין ובכללם בתי הדין לגיור, האחריות לאחדותו של העם היהודי, מעמד הרבנות הראשית ומשפחה. אנו קוראים לאמץ את עקרון ההסכמה הלאומית כבסיס להתמודדות עם האתגרים שעליהם הצבענו ועל עוד אחרים".