פרו ישראלי ומתנגד ל-BDS: רישי סונאק הוא ראש הממשלה הבא של בריטניה

שר האוצר לשעבר יחליף את ראש הממשלה שהחליטה לפרוש לאחר פחות מחודשיים. סונאק בן ה-42 הפך אוטומטית למנהיג המפלגה השמרנית ולראש הממשלה, לאחר שהמתמודדת מולו החליטה לפרוש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/10/22 17:25 כט בתשרי התשפג

פרו ישראלי ומתנגד ל-BDS: רישי סונאק הוא ראש הממשלה הבא של בריטניה
רישי סונאק, צילום: shutterstock

ליז טראס הכריזה בסוף השבוע שעבר על התפטרותה מתפקיד ראש ממשלת בריטניה, זאת לאחר 45 ימים בתפקיד. שר האוצר לשעבר, רישי סונאק בן ה-42, הוכרז היום (ב') כראש הממשלה הבא של בריטניה. סונאק היה המתמודד היחיד במפלגה השמרנית, לה רוב מוחלט בפרלמנט, שהצליח לעמוד ברף תמיכה פומבית של לפחות 100 חברים מהמפלגה.

"להתאחד ולעמוד מאחורי רישי"

סונאק הפך אוטומטית למנהיג המפלגה השמרנית ולראש הממשלה, לאחר שבמועד האחרון להגשת ההמלצות  (16:00 שעון ישראל) יריבתו האחרונה, פני מורדנט, לא הצליחה להגיע לרף 100 ממליצים, ופרשה מהמרוץ מספר דקות לפני תום הזמן החוקי.

"עכשיו זה הזמן של כל המפלגה להתאחד ולעמוד מאחורי רישי כדי שיוכל להמשיך להתמודד עם האתגרים העומדים בפני בריטניה", אמרה יו"ר המפלגה השמרנית, ג'ייק ברי לאחר הודעת המינוי.

הדיווח ברשת MSNBC:

צעיר, בן למהגרים ומתנגד לחרם על ישראל

ראש הממשלה החדש של בריטניה נחשב לפרו ישראלי ובעבר הצהיר על הכרתו בירושלים כבירתה ההיסטורית של מדינת ישראל. סונאק תומך בישראל, מתנגד לתנועת BDS ולאנטישמיות, והוא תמך ברעיון להעביר את שגרירות בריטניה בישראל לירושלים.

סונאק נולד בסאות'המפטון להורים ממוצא הודי שהיגרו לבריטניה ממזרח אפריקה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. ביולי 2022 התמודד בבחירות להנהגת המפלגה השמרנית כדי להחליף את בוריס ג'ונסון והפסיד בהצבעת החברים לליז טראס. בעקבות התפטרותה ועם ניצחונו, הפך סונאק לראש ממשלת הממלכה המאוחדת ולראש הממשלה הראשון שמוצאו אסייתי. בנוסף, מדובר בראש הממשלה הבריטי הצעיר ביותר מאז רוברט ג'נקינסון בשנת 1812.