דרמה בבריטניה אחרי פחות מחודשיים: ראש ממשלת בריטניה התפטרה, ג'ונסון יחזור?

חודש וחצי בלבד אחרי שנכנסה לתפקיד ראש ממשלת אנגליה, הודיעה ליז טראס על התפטרותה. ההתפטרות מגיעה על רקע התפטרות שרת הפנים ואי האמון כלפיה במפלגתה | יערכו בחירות לראשות המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 15:41 כה בתשרי התשפג

אחרי פחות מחודשיים: ראש ממשלת בריטניה התפטרה, ג'ונסון יחזור?
ליז טראס, צילום: shutterstock

דרמה פוליטית בבריטניה. אם נראה שאצלינו המערכת הפוליטית חווה אי יציבות, בבריטניה המצב חמור עוד יותר. ראש ממשלת בריטניה ליז טראס הודיעה היום (ה') על התפטרותה. טראס שנכנסה לתפקיד לפני פחות מחודשיים החליפה בתפקיד את בוריס ג'ונסון שבעצמו אולץ להתפטר לאחר שלל פרשיות שנקשרו בשמו.

מכתב ההתפטרות של שרת הפנים:

שר האוצר פוטר, שרת הפנים התפטרה

התפטרותה של טראס מגיעה על רקע המשבר הכלכלי החריף בבריטניה ואי האמון שהביאו חברי מפלגתה כלפי תפקודה. אתמול התפטרה שרת הפנים בממשלתה של טראס סואלה ברוורמן, ימים לאחר ששר האוצר קוואזי קווארטנג פוטר גם הוא. אחד מחברי "וועדת 1922" האמונה על הצבעות אי-אמון במנהיגי המפלגה השמרנית אמר כי "הסיכויים הם נגד האפשרות שתשרוד את היום כראש הממשלה.

מדיניות מס שלא צלחה - הכישלון של טראס

כזכור, טראס הובילה מהלך כלכלי שנחל כישלון כבר בימיו הראשונים מה שהוביל לשינוי מדיניות, אך האמון בטראס, כמי שיכולה להוציא את בריטניה מהמשבר החמור, התפוגג. בהצהרה היום אמרה טראס כי היא נבחרה על מנת לעשות שינוי והסבירה כי לממשלתה היה חזון של מדיניות גביית מיסים נמוכה, מה שלא צלח. טראס הודיעה כי יערכו בחירות לראשות המפלגה.