צפו חסידי ברלנד תקפו את הרב שמואל אליהו בקבר שמעון הצדיק

במהלך הילולת שמעון הצדיק, חסידי ברלנד קרעו חוטי חשמל, זרקו חפצים וצעקו קריאות נגד הרב שמואל אליהו | סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג נפצע בראשו על ידי המתפרעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 23:07 כח בתשרי התשפג

חסידי ברלנד תקפו את הרב שמואל אליהו בקבר שמעון הצדיק
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

אלימות קשה במהלך הילולת שמעון הצדיק: חסידי ברלנד הגיעו הערב (א') למתחם הקבר והתפרעו בעקבות בואו של רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, שיצא נגד אליעזר ברלנד שהורשע בעבירות מין. המתפרעים קרעו את חוטי חשמל, זרקו חפצים וצעקו לעברו קריאות גנאי לעבר הרב אליהו. סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג נפצע בראשו על ידי המתפרעים. 

במהלך ההתפרעויות של חסידי ברלנד, הרב אליהו נשא דברים נגדם: "מורי ורבותי, זו השעה הכי טובה לקבל ברכות! כשיש פה כמה ליצנים שמקדשים את הטמא ברלנד, זה השעה לברך! 'יהי רצון שהקב"ה יביא ברכה לכל עם ישראל! קדושה לכל עם ישראל! שמחה לכל עם ישראל! תודה לכל עם ישראל! גאולה לכל עם ישראל! וכן יהי רצון ונאמר אמן".

צילום: ללא

אותם פורעי חוק מנסים לחבל במהלכו התקין של האירוע ולפגוע במשתתפים אחרים

כאמור, מהפרת הסדר וידוי החפצים, נפגע אדם אחד באורח קל. השוטרים שהגיעו למקום נאלצו להדוף את המתפרעים ולהפסיק את האלימות במקום. כוחות המשטרה פועלים לשמירת הסדר במקום, ועד כה נעצרו שני חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.

מהמשטרה נמסר: "לצערנו אותם פורעי חוק מנסים לחבל במהלכו התקין של האירוע ולפגוע במשתתפים אחרים. לא נאפשר לאותם גורמים קיצוניים להפר את הסדר, ונפעל באפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהיא, הפרת הסדר הציבורי וכל ניסיון לפגוע בשוטרים או באזרחים".

הרב אליהו: "לא מאשר לברלנד להדליק מדורה במירון"

כאמור, הרב שמואל אליהו יצא נגד ברלנד שהורשע בעבירות של מעשים מגונים ותקיפה והוא נידון ל-18 חודשי מאסר, מהם ריצה בפועל עשרה חודשים בשל טענות על בריאותו. בל"ג בעומר לפני כארבע שנים, הרב אליהו, שמשמש כיו"ר ההקדש של ציון הרשב"י, הזהיר את ברלנד לבל ידליק מדורה בשטח הציון.

"ההקדש הממונה על ציון הרשב"י לא מאשר לברלנד להדליק בשטח הציון. בעיני ההקדש הדלקת המדורה במירון על ידי ברלנד היא תועבה ובזיון לרשב"י ולמאות אלפי העולים הבאים להתעלות ולהתקדש ביום הזה. אם ברלנד יפר את ההוראה הזו, זה גזל והיא מצווה הבאה בעבירה", נכתב בהודעת הרב אליהו.