הרמטכ"ל ה-23: הממשלה אישרה את מינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לאתגרים של צה"ל, והציג לשרים את מינויו לרמטכ"ל של האלוף הרצי הלוי: "האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/10/22 11:57 כח בתשרי התשפג

הרמטכ"ל ה-23: הממשלה אישרה את מינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל
לפיד עם הרמטכ"ל הנבחר, צילום: חיים צח/ לע"מ

רמטכ"ל חדש לצה"ל. הממשלה אישרה היום (א'), את מינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. ראש הממשלה יאיר לפיד הציג בפתח ישיבת הממשלה את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ למינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, האלוף הרצי הלוי. "בשם כל ממשלת ישראל, אנחנו מאחלים בהצלחה לאלוף - עוד מעט רב אלוף , הרצי הלוי". המינוי ייכנס לתוקף ב-17 בינואר 2023, לאחר השלמת הליך חפיפה מסודר.
 
לפיד פתח והזכיר כי האלוף הלוי נולד וגדל בירושלים, וכי הוא קרוי על שם דודו, הרצל הלוי זכרו לברכה, שנהרג בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים כמה חודשים לפני שהרמטכ"ל המיועד נולד. "האלוף הלוי היה בין שאר תפקידיו, מפקד סיירת מטכ"ל, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף פיקוד הדרום, ראש אמ"ן וסגן רמטכ"ל. פיקד על שורה של מבצעים וימי קרב, וידע גם לעשות שינויים מבניים וארגוניים שהובילו קדימה את צה"ל", החמיא לפיד.

הרצי הלוי

אלוף הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הנשיא הרצוג: "הרצי, הצלחתך - הצלחת מדינת ישראל"

נשיא המדינה בירך את הרמטכ"ל הנכנס וכתב: "איחולי הצלחה לאלוף הרצי הלוי, עם אישור מינויו לתפקיד הרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. קצין ומפקד מצוין ועתיר הישגים שאותו ואת משפחתו העוסקת מזה דורות בצרכי ציבור באמונה אני מכיר ומוקיר שנים רבות. צה״ל, צבא העם חשוב ויקר לכולנו. הרצי, הצלחתך - הצלחת מדינת ישראל".

גם הרמטכ"ל הנוכחי, רב אלוף אביב כוכבי בירך: "אני מברך על אישור הממשלה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. הרצי ואני מכירים שנים רבות, במהלכן הכרתי קצין אמיץ, מקצועי ומוכשר. הרצי הוא קצין מצוין ומנוסה ואני בטוח כי ימשיך להוביל את צה״ל קדימה, נוכח האתגרים הצפויים. אני מאחל לו הצלחה רבה".

"האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים

בסיום ישיבת הממשלה חזר ראש הממשלה ותייחס למינוי הלוי: "המרכיב הקריטי בעוצמה הישראלית הוא איכות הלוחמים והמפקדים של צה"ל. האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל".
 
"עוד יהיה זמן לפרידה מהרמטכ"ל היוצא רב אלוף אביב כוכבי, אבל הוא יחתום בינואר פרק מפואר בספר החיים הזה. אי אפשר בלי לציין את תרומתו האדירה לבטחון ישראל, לאיכותו של צה"ל, ולעוצמתה של המדינה. בשם כל ממשלת ישראל, אנחנו מאחלים בהצלחה לאלוף – עוד מעט רב אלוף - הרצי הלוי".

"אסור לנו להרפות את הדריכות"

על האתגרים בהם עומד צה"ל בכל יום, אמר לפיד כי "הם שונים ומורכבים. החל ממבצע 'שובר גלים', שמעסיק את הכוח הלוחם של צה"ל בריסוק הטרור בג'נין ושכם, ועד המאבק המתמשך בתוכנית הגרעין האיראנית ובהפצת הטרור האיראני בכל רחבי המזרח התיכון. אנחנו נוחלים הצלחות בכל המאבקים האלה, אבל המאבק לעולם לא תם. אסור לנו להרפות את הדריכות".
 
"האתגר המרכזי לא השתנה: אויבינו לא רוצים בקיומה של מדינת ישראל, ועלינו להיות תמיד ובכל רגע נתון חזקים יותר, מתוחכמים יותר, ונחושים יותר מהם. אנחנו צריכים גם להיות שונים מהם. לשמור על צבא מוסרי. לשמור על ערכים דמוקרטיים. לוודא שמי שמרים יד על חייל או מפקד בצה"ל, ייענש במלוא חומרת הדין. זוהי פגיעה בערכים הכי בסיסיים שלנו, וביכולת שלהם להגן על המדינה. יש לנו צבא אחד, צבא העם. לא נאפשר את קיומן של מליציות צבאיות עברייניות במדינת ישראל".