גנץ על סמוטריץ' ובן גביר: "ראינו איך אנשים דיברו ואיך זה נגמר בנובמבר 1995"

שר הביטחון נשאל במהלך ראיון על התבטאויותיהם של יו"ר הציונות הדתית ועוצמה יהודית, ואמר: "התנהלות קיצונית של מנהיגים פוליטיים מהווים תשתית רעה לגורמים פורעים בשטח" | עוצמה יהודית: "יש קשר בין כהונתו של גנץ כשר ביטחון לבין העליה בטרור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/10/22 09:21 כח בתשרי התשפג

גנץ על סמוטריץ' ובן גביר: "ראינו איך אנשים דיברו ואיך זה נגמר בנובמבר 1995"
גנץ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

9 ימים לבחירות. שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התראיין הבוקר (א') לגולן יוכפז וענת דוידוב והתייחס לריבוי הפיגועים בישראל וביהודה ושומרון, ולהתחזקות בסקרים של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

גנץ אמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית רגישה. ראינו את זה בחודשים האחרונים, עיבינו מאוד את השטח ואנו רואים שגם בתקופת החגים הדבר נמשך. יש פה רצף תקופות רגישות, אנחנו ממשיכים את הפעילות שלנו בצורה נחושה. גורמי הטרור אוהבים לראות את ישראל נחבטת בטרור ורבה עם עצמה סביבו, אני לא קשור לעניין הזה אלא לצרכים הביטחוניים. צה"ל יפעל בכל הכלים שהוא צריך". 

לשאלה האם יתכן והוא וראש הממשלה יאיר לפיד לא מפעילים יותר כוח ביו"ש ובירושלים כדי שהאירועים לא יצאו מכלל שליטה בתקופת בחירות, השיב גנץ: "לא, אנחנו עושים את מה שנכון למדינת ישראל וזה מה שנמשיך לעשות". 

לא רואה במתיישבים 'הצד השני', אני חושב שכולם עם ישראל"

גנץ נשאל על "התגברות האירועים באלימים בצד השני של מתנחלים בשטחים כלפי פלשתינים וחיילים. אלימות של מתנחלים". גנץ פתח והשיב: "אני לא רואה במתיישבים 'הצד השני', אני חושב שכולם עם ישראל", פתח גנץ והשיב. "אני לא מוכן לקבל את ההתנהגות האלימה של חלק מהקיצוניים שפועלים כנגד פלשתינים חפים מפשע או חלילה נגד חיילי צה"ל".

יוכפז הקשה: "למה אתה לא רואה בזה הצד השני? זה טרור וזה טרור. יש התגברות של אירועים אלימים בהם מתנחלים מפעילים כוח כלפי חיילים ופלשתינים". 

גנץ: "הבדלתי בין המתיישבים לבין פורעי החוק. ההתנהגות האלימה כנגד אזרחים בשטחים או כנגד חיילי צה"ל אינה קבילה בשום אופן. אעשה כל מה שאני יכול כנגד העניין הזה, כל הכלים החוקיים. פשיעה לאומנית היא דבר לא ישראלי ולא ציוני". 

"חלק מההתנהלות שלהם וההתבטאות שלהם מאוד מטרידות בתחום"

גנץ נשאל על ידי יוכפז, האם הוא רואה קשר בין ההתחזקות בסקרים של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ובין האלימות של מתיישבים ביהודה ושומרון. גנץ השיב: "ביטויים והתנהלות קיצונית של מנהיגים פוליטיים מהווים תשתית רעה להתנהגות של גורמים שפורעים בשטח ומפרים את החוק. אני לא יכול למדוד את ההיקף האלקטורלי של הסקרים שיש לסמוטריץ' ובן גביר".

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ' | פלאש90

עוד הוא אמר: "אני חושב שחלק מההתנהלות שלהם וההתבטאות שלהם מאוד מטרידות בתחום. אני חושב שיש קשר בין התבטאות מנהיגים פוליטיים לבין מה שאנשים אחר כך עושים בשטח ואיך הם מפרשים את זה. ראינו איך אנשים דיברו ואיך זה נגמר בנובמבר 1995". 

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לדבריו של בני גנץ: "יש בוודאות קשר ישיר בין כהונתו של בני גנץ כשר ביטחון, לבין העליה החדה בפיגועי הטרור. בשונה מבני גנץ שכובל את ידיהם של חיילי צה"ל במאבק בטרור, ח"כ בן גביר מבקש לשחרר את הכבלים הללו, ולהעניק ללוחמי צה"ל וכוחות הביטחון חסינות".