רבש"ץ האשים את גנץ: "אתה מגדיר אותנו כמרכיבי ביטחון, כמו עמוד תאורה"

רבש"ץ הישוב גיתית הגיע אמש לכנס בחירות של המחנה הממלכתי, התפרץ לעבר השר גנץ, ותקף: "ביטחון מיליון אזרחים ישראלים מופקר לגמרי ואתם מתעלמים מאיתנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/10/22 08:32 כח בתשרי התשפג

רבש"ץ האשים את גנץ: "אתה מגדיר אותנו כמרכיבי ביטחון, כמו עמוד תאורה"
כנס המחנה הממלכתי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שביתת 430 הרבש"צים מכל הישובים בארץ, מהצפון עד הדרום נכנסת ליומה החמישי. נתנאל ברונר, רבש"ץ הישוב גיתית שבבקעת הירדן, הגיע אמש (ש') לכנס המחנה הממלכתי שהתקיים במודיעין ושיתף את שר הביטחון בני גנץ בתחושתיו כרבש"ץ. 

ברונר אמר לגנץ: "אתה ואנשי משרדך לא מוכנים להכיר בנו כבני אדם. אתם מגדירים אותנו כמרכיבי ביטחון, כמו עמוד תאורה, כמו גדר או ש.ג" אנשי הישוב שלי ושל ישובים אחרים שאנחנו אמונים על הבטחון שלהם מופקרים לגמרי. הביטחון של מעל מיליון תושבים במדינת ישראל מופקר לגמרי".

דבריו של ברונר בכנס המחנה הממלכתי:

בהסתדרות הלאומית המאגדת את הרבש"צים, טוענים כי ביחס לעבודתו, רבש"ץ מרוויח 12 שקלים לשעה והיקף העבודה שלו הוא 24 שעות ו-7 ימים בשבוע. בנוסף, למאות הרשב"צים ברחבי בארץ יש שלושה גורמי העסקה, הראשון הוא משרד הביטחון, השני הם הישובים ורשויות המקומיות והשלישי הוא צה"ל שאמון על הכשרתם המקצועית. בימים אלה הרבש"צים דורשים להיקלט כעובדי משרד הביטחון, וזאת כתנאי שישפר דרמטית את ביטחונם של תושבי הישובים עליהם הם מגנים. 

איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי ורבש"צ הקיבוץ מעוז חיים הוסיף: "שר הבטחון לא רואה בנו הרבש"צים כבני אנוש ולא מספק לנו תנאי העסקה הולמים על אף שאנחנו חלק מהמערך הבטחוני במדינת ישראל ונלחמים יחד עם צה"ל וכוחות הבטחון כתף אל כתף. ביטחונם של מעל למיליון אזרחי מדינת ישראל ביישובים המאוימים ביותר במדינת ישראל נפגע קשות. לא ניתן שדם אזרחי ישראל יהיה הפקר". 

צילום: דובר ארגון הרבש"צים