חייל מהשומרון נעצר בחשד לתקיפת מג"ד צנחנים, מעצרו הוארך ביום

אחרי אירוע התקיפה של מתיישבים נגד מג"ד צנחנים ועוד שלושה חיילים, נעצר חייל מהשומרון בחשד שהיה מעורב באירוע החמור | בן גביר: "אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, אבל דובר צה"ל מציג תמונה חד צדדית וזה חמור מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 10:35 כה בתשרי התשפג

חייל מהשומרון נעצר בחשד לתקיפת מג"ד צנחנים, מעצרו הוארך ביום
אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

אירוע חמור בשומרון. בלילה שבין רביעי לחמישי תקפו מתיישבים באמצעות גז מדמיע את כוחותינו, ביניהם מפקד גדוד בצנחנים ועוד שלושהה לוחמים. הרמטכ"ל כוכבי גינה את התקיפה, ובמערכת הפוליטית תוקפים גם הם את הפורעים ועומדים לצד חיילי צה"ל. המשטרה פרסמה לאחר שעות ספורות כי נעצר חשוד בתקיפה. לפי דיווח בכאן 11, העצור הוא חייל צה"ל מהשומרון.

מהמשטרה נמסר כי "בשעות הלילה התקבל דיווח אודות אירועי הפרות סדר בין יהודים לפלסטינים בכפר חווארה שבשומרון.כוחות צבא שהוזעקו למקום החלו לטפל באירוע ובמהלך ניסיון לעצור חשוד הותקפו החיילים על ידי מספר חשודים שהתעמתו עימם והתיזו לעברם גז פלפל. החשודים עלו לכלי הרכב עימם הגיעו למקום והחלו בנסיעה תוך נסיון להימלט מהכוחות". בהמשך מעצרו הוארך ביום, עד מחר.

בן גביר: דובר צה"ל מציד תמונה חד צדדית

יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מסר אחרי המקרה: "בראש ובראשונה חשוב לומר - אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, ואין לה מקום בשום מצב, אף פעם - ואני מגנה אותה בתוקף. אבל העובדה שדובר צה"ל בחר להוציא הודעה בה נכתב כי 'הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים', מבלי לציין שקודם לכן אבנים יודו לעבר יהודים בידי 'פלסטינים' במקום, כאשר הוא מציג תמונה חד צדדית באופן שקרי - היא חמורה מאוד".

לדברי בן גביר, "זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל. גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו".