צפו מג"ד בצנחנים ושלושה לוחמים נפצעו בעקבות אלימות מתנחלים נגד צה"ל

במסגרת התפרעות של מתיישבים באיזור חווארה, כך על פי צה"ל, נפצעו מג"ד גדוד 202 של הצנחנים ולוחם נוסף. בהמשך הותקפו שני חיילים נוספים באיזור צומת תפוח | כוכבי גינה בתוקף: "לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה"ל יותקפו באלימות על ידי מתיישבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 07:40 כה בתשרי התשפג

מג"ד בצנחנים ושלושה לוחמים נפצעו בעקבות אלימות מתנחלים נגד צה"ל
לוחמי צה"ל. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

המערכה שביהודה ושומרון מורכבת, ומעלה מידי פעם גם חיכוכים בין כוחותינו למתנחלים שטוענים לאוזלת יד ועוד טענות שונות. לעיתים האירועים הללו מתפתחים לאלימות נגד חיילים או שוטרים, ולפי טענת צה"ל הדבר קרה אמש, בלילה שבין רביעי לחמישי.

מג"ד ועוד שלושה לוחמים נפצעו

על פי הודעת דובר צה"ל, התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה הם יידו אבנים לעבר רכבים פלשתינים. כוח צה"ל בפיקוד מג"ד 202 של הצנחנים, פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים.

כתוצאה מכך, כך על פי צה"ל, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. על פי הטענות, המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח. "צה"ל מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד הלוחמים. אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין. פגיעה בלוחמי צה״ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות", מסרו בדובר צה"ל.

כוכבי ולפיד מגנים: "אירוע חמור ביותר המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה"

הבוקר (ה') ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה בחריפות את תקיפת לוחמי צה״ל ורואה בחומרה רבה את ההתנהגות האלימה והעבריינית כפי שהתרחשה אתמול על ידי מתיישבים בחטיבה המרחבית שומרון. הרמטכ"ל קובע כי הפגיעה בלוחמי צה״ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר.

כוכבי

כוכבי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות על ידי מתיישבים", אמר הרמטכ"ל.