צפו הפיגוע במעלה אדומים: תיעוד דרמטי מחיסול המחבל

בתיעוד נראה המחבל עודאי תמימי, שביצע את הפיגוע במחסום שועפט ורצח את נועה לזר, פותח בירי לעבר מאבטחים בכניסה למעלה אדומים וחוסל על ידיהם | צפו בתיעוד הדרמטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 22:08 כד בתשרי התשפג

הפיגוע במעלה אדומים: תיעוד דרמטי מחיסול המחבל
צילום: זק"א

נסגר מעגל: המחבל, עודאי תמימי, שביצע את פיגוע הירי הפיגוע במחסום שועפט בו נרצחה נעה לזר ז"ל, חוסל הערב (ד') על ידי כוחות הביטחון. המחבל הגיע לכניסה לעיר וביצע ירי לעבר המאבטחים שעמדו במחסום. המאבטחים השיבו אש וחיסלו את המחבל. על גופו נמצא רימון, חבלן משטרה הגיע לזירת האירוע. אחד מהמאבטחים, בשנות העשרים לחייו, נפצע באורח קל בידו והוא פונה לבית החולים שערי צדק. 

צפו בתיעוד הדרמטי:

דובר מד"א, זכי הלר סיפר: "בשעה 20:08 התקבל דיווח במוקד של מד"א במרחב ירושלים, גבר שנפצע מירי, בדרך הר הבית סמוך לכיכר הכניסה למעלה אדומים, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ויפנו לבי"ח שערי צדק גבר בשנות העשרים במצב קל, בהכרה מלאה, עם פציעה ביד. המחבל נוטרל ונפגע".

משפחתה של סמל נועה לזר ז"ל הודו לכוחות הביטחון. "תודה על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב, ועם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה", מסרה המשפחה.

נועה לזר,

נועה לזר, צילום: דובר צה"ל

לפיד: נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור

ראש הממשלה, בירך את כוחות הביטחון שחיסלו את המחבל עודאי תמימי: "מברך את כוחות הביטחון: צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל.  לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

שר הביטחון, בני גנץ שיבח את הלוחמים: ״אני מבקש לשבח את המאבטחים שניטרלו את המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע בו נפלה סמל נועה לזר ולאחל רפואה שלמה למאבטח שנפצע. העירנות, המקצועיות והנחישות שלהם, מנעה פגיעה נוספת בחיי אדם. נשים את ידינו על כל המחבלים ושולחיהם, נפעל בכל מקום וזמן שיידרש. נמשיך בהגברת הפעילות ובדריכות, ונשמור על ביטחון אזרחי ישראל.״