הותר לפרסום שמה של הלוחמת שנהרגה בפיגוע הירי בשועפאט

סמל נועה לזר, בת 18 מבת חפר, היא לוחמת צה"ל שנהרגה בפיגוע הירי במחסום שועפאט | היא הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית והועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה | לפיד: "בלב שבור קיבלתי את ההודעה, אין מילים שיכולות להקל על האובדן הגדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/22 08:03 יד בתשרי התשפג

הותר לפרסום שמה של הלוחמת שנהרגה בפיגוע הירי בשועפאט
נועה לזר,, צילום: דובר צה"ל

הטרור לא פוסק: חיילת נרצחה ועוד שלושה מאנשי כוחות הביטחון נפצעו אמש בפיגוע הירי במחסום שועפאט. הבוקר (א') הותר לפרסום כי לוחמת צה"ל שנהרגה היא סמל נועה לזר ז"ל בת 18 מבת חפר, לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. נועה לזר ז״ל הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה.

נועה לזר,

נועה לזר, צילום: דובר צה"ל

הנהג שהסיע את המחבל הסגיר את עצמו

בשעה 21:10 במוצאי השבת הגיע רכב משועפט לכיוון הכניסה למחסום, ממנו הגיח מחבל חמוש שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר - לוחמי מג"ב השיבו באש לעבר המחבל, שמיד לאחר הפיגוע נמלט רגלית לכיוון מחנה שועפט, נהג הרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. מהירי נפצעו לוחמת מעברים של המשטרה הצבאית שנפגעה באורח אנוש ובוצעו בה פעולות החייאה, ומאבטח אזרחי שנפגע באורח קשה - השניים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, שם כאמור נקבע מותה של הלוחמת. בנוסף נפצעו באורח קל מרסיסים שני לוחמי מג"ב.

הנהג שהסיע את המחבל הסגיר את עצמו למשטרה וכמה מבני משפחתו של המחבל נעצרו בידי כוחות הביטחון. בשעות האחרונות פועלים כוחות משטרת ישראל ומשמר הגבול יחד עם שב״כ וכוחות צה״ל למצוד וסריקות אחר המחבל ומעורבים נוספים בפיגוע הירי. כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג״ב עוטף ירושלים, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של משטרת ישראל, שב״כ וכוחות צה״ל ממשיכים לפעול באזור במצוד אחר המחבל ומעורבים נוספים.

לפיד: "פיגוע חמור"

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לפיגוע הירי במחסום שועפאט:  "בלב שבור קיבלתי את ההודעה על מותה של לוחמת צה״ל, סמל נועה לזר מגדוד ארז, שנרצחה בפיגוע ירי על ידי מחבל מתועב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים למשפחתה וחבריה, אין מילים שיכולות להקל על האובדן הגדול. לא נשקוט ולא ננוח עד שנמצה את הדין עם הרוצחים הנתעבים. יהי זכרה ברוך", נמסר מטעמו.