תיעוד ממלזיה: "סוכני מוסד" נעצרו לאחר שניסו לחטוף פעיל חמאס

בסרטון נראים החשודים נעצרו לאחר שנטען כי המוסד ניסה לחטוף פעיל חמאס במלזיה בסוף החודש שעבר | המשטרה המקומית עלתה על עקבותיהם ושחררה את הפלשתיני שנחטף

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 18:43 כג בתשרי התשפג

תיעוד ממלזיה: "סוכני מוסד" נעצרו לאחר שניסו לחטוף פעיל חמאס
משטרת מלזיה, צילום: shutterstock

כלי תקשורת במלזיה פרסמו היום (ג') תיעוד חדש של מי שנטען שהם סוכני מוסד שניסו לחטוף פעיל חמאס עזתי, שפעל מטעם ארגון הטרור בקואלה לומפור. בסרטון נראים החשודים, רובם בעל חזות אסייתית, מלווים באזיקים על ידי כוחות המשטרה המקומית. הרשויות מאשימים אותם בחטיפה של פעיל חמאס בסוף ספטמבר, אשר שוחרר על ידי כוחות הביטחון המקומיים.

ברק רביד: "מבוכה די משמעותית"

כזכור, הפרשן המשפטי של וואלה!, ברק רביד התראיין ב-103FM ושפך אור על המבצע: "ב-28 בספטמבר, שני בחורים פלשתינים הלכו לאכול ארוחת ערב בקואלה לומפור. הם יצאו מארוחת ערב, עוצר לידם רכב, יוצאים ממנו ארבעה גברים מקומיים, מסתערים עליהם, חוטפים אחד מהם ומכניסים אותו לרכב. לשני הם אומרים 'תסתלק מפה אין לך מה לחפש פה יותר'". רביד הוסיף: "במידה והדיווחים נכונים, זו מבוכה די משמעותית ואולי הכישלון הגדול ביותר של המוסד שהתפרסם בשנים האחרונות אולי מאז פרשת מבחוח בשנת 2010".

החבר של החטוף הזעיק את משטרה

"אותו בחור פלסטיני שראה שחטפו את החבר שלו רץ מיד לתחנת משטרה, מגיש תלונה ואומר 'חטפו את חבר שלי'. המשטרה מתחילה במעקב ובעצם 24 שעות אחרי פושטת על דירת מסתור שבה היו אותם חוטפים מלזים עם אותו פלסטיני" מספר רביד ומוסיף: "היא רואה את אותו פלסטיני קשור לכיסא עם עיניו מכוסות והוא יושב מול מסך מחשב שעליו נמצאים שני גברים לא מלזים, אותו פלסטיני מספר לחוקרי המשטרה שמדובר היה בישראלים".

רביד הוסיף גם פרטים על החוליה המלזית שנחשדת בשיתוף פעולה עם המוסד: "לפי הדיווחים במלזיה, מי שעמדה בראש הריגול הזה זו אישה בת 35 שהיא הייתה חוקרת פרטית שהמוסד, לפני כמה שנים, גייס לשורותיו, שילם לה מידי חודש 2000 יורו. היא בעצם בנתה רשת ריגול שמבוססת כולה על מלזים".