תקרית המוסד במלזיה הפרשן הבכיר: "זה אולי הכישלון הגדול ביותר של המוסד בשנים האחרונות"

על פי דיווחים בעולם, המוסד ביצע פעולה במלזיה שנחלה כישלון לאחר שהמשטרה המקומית עלתה על עקבותיהם ושחררה את הפלסטיני שנחטף. הפרשן המדיני ברק רביד הגיב: "אולי הפרשה החמורה מאז פרשת מבחוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 11:28 כג בתשרי התשפג

הפרשן הבכיר: "זה אולי הכישלון הגדול ביותר של המוסד בשנים האחרונות"
משטרת מלזיה, צילום: shutterstock

הבוקר (ג') דווח בכלי תקשורת בעולם כי בתחילת החודש השתבשה פעילות של המוסד במלזיה. על פי הדיווחים, אנשי מוסד חטפו בבירה קואלה לומפור אדם פלשתיני שמשוייך לחמאס על מנת לחקור אותו. אך על פי הדיווחים, חברו של הבחור הפלשתיני הצליח לברוח מהחוטפים ולהזעיק עזרה ממלון סמוך אליו ברח.

הראיון עם ברק רביד, הקשיבו:

ברק רביד: "מבוכה די משמעותית"

הפרשן המשפטי של וואלה!, ברק רביד התראיין היום ב-103FM ושפך אור על המבצע: "ב-28 בספטמבר, שני בחורים פלסטינים הלכו לאכול ארוחת ערב בקואלה לומפור. הם יצאו מארוחת ערב, עוצר לידם רכב, יוצאים ממנו ארבעה גברים מקומיים, מסתערים עליהם, חוטפים אחד מהם ומכניסים אותו לרכב. לשני הם אומרים 'תסתלק מפה אין לך מה לחפש פה יותר'". רביד הוסיף: "במידה והדיווחים נכונים, זו מבוכה די משמעותית ואולי הכישלון הגדול ביותר של המוסד שהתפרסם בשנים האחרונות אולי מאז פרשת מבחוח בשנת 2010".

החבר של החטוף הזעיק את משטרה

"אותו בחור פלסטיני שראה שחטפו את החבר שלו רץ מיד לתחנת משטרה, מגיש תלונה ואומר 'חטפו את חבר שלי'. המשטרה מתחילה במעקב ובעצם 24 שעות אחרי פושטת על דירת מסתור שבה היו אותם חוטפים מלזים עם אותו פלסטיני" מספר רביד ומוסיף: "היא רואה את אותו פלסטיני קשור לכיסא עם עיניו מכוסות והוא יושב מול מסך מחשב שעליו נמצאים שני גברים לא מלזים, אותו פלסטיני מספר לחוקרי המשטרה שמדובר היה בישראלים".

החוליה, בראשות אישה מלזית בת 35

רביד הוסיף גם פרטים על החוליה המלזית שנחשדת בשיתוף פעולה עם המוסד: "לפי הדיווחים במלזיה, מי שעמדה בראש הריגול הזה זו אישה בת 35 שהיא הייתה חוקרת פרטית שהמוסד, לפני כמה שנים, גייס לשורותיו, שילם לה מידי חודש 2000 יורו. היא בעצם בנתה רשת ריגול שמבוססת כולה על מלזים".