עשרות אלפים בשומרון: האתר הפופולרי ביותר 'המרפסת של המדינה' בפדואל

עשרות אלפים מבקרים הגיעו לחגוג את חג הסוכות במוקדי התיירות בשומרון | יוסי דגן: "התיירות השנה היא גם ניצחון על הטרור, גם בזמן מתוח של פיגועים, הגיעו עשרות אלפים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 16:45 כג בתשרי התשפג

עשרות אלפים בשומרון: האתר הפופולרי ביותר 'המרפסת של המדינה' בפדואל
צילום: תיירות שומרון

במועצה אזורית שומרון ותיירות שומרון, מסכמים שלושה ימי חול המועד בהם ביקרו עשרות אלפים במוקדי התיירות, במעיינות, בפסטיבלים וביקבים ברחבי השומרון הירוק. האתר הפופולארי ביותר היה  'המרפסת של המדינה' בפדואל אליו הגיעו כ- 5000 מטיילים.

לפארק קנה הגיעו במהלך שלושת ימי החג כ-3000 מטיילים ומספר דומה של מטיילים הגיע לאתרי התיירות החדשים בחוות גלעד. לשלל האטרקציות על הר כביר שבאלון מורה הגיעו כ-2000 בני אדם, שם נפתח גם מרכז מבקרים חדש.  אלפים נוספים פקדו את המעיינות ברחבי השומרון בהם מעיין עמשא למרגלות הר ברכה, מעיין עין כפיר למרגלות אלון מורה, מעיין אייל ברחלים ושלל המעיינות בגוש קנה. מטיילים רבים הגיעו גם לגן הלאומי שומרון העתיקה.  

צילום: תיירות שומרון

"בתקופה זו נמשיך לחזק את אחיזתנו בשומרון בדרך לחזון הקמת עיר בהר ברכה"

מטיילים רבים עלו למזבח יהושוע בהר עיבל, שהשנה לראשונה היה פתוח ליומיים,  מטיילים רבים ביקרו בגן הלאומי הר גריזים בצפון השומרון, ביער שקד, מבוא דותן בור יוסף ועוד. למעלה מ-5000 בני אדם השתתפו בהפנינג השנתי בישוב הר ברכה,   שכלל מסלולי טיול, יריד מתנפחים, פינות ליטוף, כלבני משטרה, הדרכות על רכבי ביטחון והצלה מופע ענק של כוכבי הילדים "אסי ויונתן" ועוד הפעלות רבות  לילדים, חידונים ושיעורי תורה לכל הגילאים.

צילום: תיירות שומרון

מנכ"ל הישוב הר ברכה יהודה גרינוולד מסר: "אני מודה לכל האלפים שהגיעו לשמוח ולחזק את ההתיישבות בגב ההר, דווקא בתקופה זו נמשיך לחזק את אחיזתנו בשומרון בדרך לחזון הקמת עיר בהר ברכה".

יוסי דגן: על אף המתיחות אלפים הגיעו לבלות מכל הטוב שיש לשומרון להציע

פסטיבל התקיים גם בישוב יצהר שגם אליו הגיעו אלפי בני אדם. בצעדת השומרון השתתפו למעלה מ-10,000 בני אדם שנהנו ממופעים לילדים ולמבוגרים ומפגש עם וותיקי גוש אמונים. 

צילום: תיירות שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אומר: "שמחנו לראות את האלפים, שעל אף המתיחות בכל הארץ, הגיעו לבלות ולהינות מכל הטוב שיש לשומרון להציע. התיירות בשומרון תמשיך לפרוח. והמספרים הגבוהים של המטיילים הם גם ניצחון על הטרור. אנו שמים דגש על נושא התיירות זו הדרך הנכונה למיליון יהודים בשומרון".