נחמן שי צייץ ובכירים במשרד החוץ הבהירו: דבריו לא מייצגים את הממשלה

הציוץ של שר התפוצות לפיו "הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי", הובילו ככל הנראה את נשיא רוסיה לשעבר לאיים: "נראה שישראל עומדת בפני מהלך בלתי אחראי" | בכירים במשרד החוץ הבהירו כי "דבריו אינם מייצגים את מדיניות הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/10/22 20:47 כב בתשרי התשפג

נחמן שי צייץ ובכירים במשרד החוץ הבהירו: דבריו לא מייצגים את הממשלה
נחמן שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסומים אודות הערכות מודיעין לפיהן איראן מתכננת משלוח של שני טילים בליסטיים לטווח קצר עבור רוסיה במלחמתה עם אוקראינה, הובילו את שר התפוצות נחמן שי לציוץ מעורר מחלוקת, ולהבהרה מפי בכירים במרד החוץ.

אתמול צייץ השר: "הבוקר נמסר כי איראן מעבירה טילים בליסטיים לרוסיה. נסתיימו הספיקות איפה ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארצות הברית ומדינות נאט"ו". 

"מהלך שיהרוס את היחסים בין ישראל ורוסיה"

נשיא רוסיה לשעבר וראש הממשלה לשעבר, ומי שמכהן בימים אלה כסגן יושב ראש מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, דמיטרי מדבדב, הזהיר היום (ב') אזהרה את ישראל, אם תספק נשק לאוקראינה. "נראה שישראל עומדת בפני מהלך בלתי אחראי, והוא לספק נשק לאוקראינים. זה מהלך שיהרוס את היחסים בין ישראל ורוסיה".

העיתונאי ברק רביד פרסם כי על פי בכירים ישראלים, דבריו של מדבדב מגיעים ככל הנראה בתגובה לדבריו של השר שי מאתמול. לדבריו של רביד בכירים במשרד החוץ הבהירו הערב כי "דבריו של השר נחמן שי כי על ישראל לספק נשק לאוקראינה אינם מייצגים את מדיניות הממשלה".

נציין כי עשרות מל"טים מתאבדים עמוסים בחומרי נפץ תקפו היום את בירת אוקראינה. המל"טים המתאבדים בהם עשו הרוסים שימוש הם כלי טיס בלתי מאוישים אותם יצרה איראן מדגם Shahed-136, והם נקראים על ידי הרשויות המקומיות "מל"טי קמיקזה". המל"טים גרמו להרג של לפחות ארבעה בני אדם. 

המל"טים האיראניים בשימוש רוסיה

אחרי ההפצצות: