המציא פיגוע ליד עלי והקפיץ את כוחות הביטחון

תקרית חריגה ומסוכנת התרחשה הלילה כאשר התקבל דיווח שווא על פיגוע בסמוך ליישוב עלי, כוחות רבים הוקפצו לאתר את הפצוע, שהתברר כשקרן סדרתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/22 07:22 כא בתשרי התשפג

המציא פיגוע ליד עלי והקפיץ את כוחות הביטחון
פעילות צה"ל, צילום: דובר צה"ל

אתמול (ש') בלילה מעט אחרי חצות התקבל דיווח ראשוני על חשד לפיגוע ירי על כביש 60 סמוך לעלי בבנימין. אדם דיווח שנפגע מירי כשנסע ברכבו. כוחות רבים של צה"ל קפצו למקום והחלו לבצע סריקות. כוחות רפואה ניסו לאתר את הפצוע ובאזור החלו בפריסת מחסומים, אירוע שהתברר כשקר. 

אחרי סריקות של כוחות הביטחון הודיעו בצה"ל כי לא התקיים פיגוע על יד היישוב עלי וכי מדובר באזרח שדיווח מהטלפון שנפצע בפיגוע למרות שלא קרה. על פי דיווחים מדובר באדם שפעל כך כבר 3 פעמים בתקופה האחרונה והביא להפעלת כוחות מיוחדים של צה"ל ללא סיבה.

"היה נס עצום, שלושה כדורים פגעו בכיסא": הפצוע מהפיגוע בבית אל משחזר

הפצוע משחזר. פיגוע ירי בוצע בליל שבת ביישוב בית אל שבבנימין, יונתן נזרי, שנפצע בפיגוע, סיפר לכאן חדשות: "ישבנו כל המשפחה המורחבת בשולחן החג, גם אני ואישתי עם הילד. ברגע אחד הכל נהפך לאווירה שחורה. שמענו קולות של ירי - אנחנו רגילים לזה. עברו שתי שניות והרגשתי כאילו מישהו נתן לי אגרוף ללסת".

"ברוך ה' שאני עומד על הרגליים"

הוא הוסיף: "אישתי שאלה מה קרה וראיתי שאני כבר עם דם". בראיון הוא היה רק עם כאב קל בלסת, והוא הודה על הנס: "תודה להקדוש ברוך הוא על הנס הגדול שקרה כאן, ברוך ה' שאני עומד על הרגליים".