פיגוע ירי בבית אל: צעיר נפצע קל בעת שישב בסוכה

הטרור לא מפסיק להכות: צעיר שישב בערב שבת בסוכתו נפצע מרסיסים מירי מחבל לעברו | המחבל שירה נוטרל, ולאחר מצוד נתפס גם המחבל השני | "הוא ישב בסוכה בחצר בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/22 19:12 כ בתשרי התשפג

פיגוע ירי בבית אל: צעיר נפצע קל בעת שישב בסוכה
בית אל, צילום: יעקב-cc-by-sa ויקיפדיה

פיגוע בבית אל בערב שבת חול המועד סוכות. פיגוע ירי בוצע בליל שבת ביישוב בית אל שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. לוחמי צה"ל שהיו בפעילות יזומה במרחב ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו. כחלק מהסריקות אותרו מספר תרמילים בסמוך למחבל שנוטרל. תושב בית אל, שנפגע קל בעת שישב בסוכה, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

חובש רפואת חירום במד"א שניר ברוכי שמתגורר ביישוב סיפר: "שמעתי את קולות הירי ובמקביל קיבלתי דיווח ממוקד מד"א על הפצוע שנמצא ממש מספר בתים ממני. הוא ישב בסוכה בחצר בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ועצירת דימום ופינינו אותו באמבולנס מד"א במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

המחבל השני נלכד, אותר הנשק ששימש את המחבל

לאחר לילה של מצוד, נעצר החשוד השני בביצוע פיגוע הירי. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג״ב עצרו את החשוד, מחמד עודה כ-בן 19, בכפר דיר-ג'ריר שבחטיבה המרחבית בנימין, יחד עם שני סייענים נוספים. בביתו של המחבל נמצאו אמצעי לחימה, מדים וחומרי תעמולה.

עודה, נעצר בחשד שנטל חלק בפיגוע הירי אמש סמוך לבית אל. עודה ופעילים נוספים החשודים כמי שסייעו לו נעצרו והועברו לחקירת כוחות הבטחון. במהלך הפיגוע אמש, נוטרל מחבל על ידי כוח צה"ל שהיה בפעילות יזומה במרחב, קייס שגעאיה, כבן 23, פעיל חמאס, תושב הכפר דיר ג'ריר גם הוא. שגעאיה כלוא לשעבר על רקע מעורבותו בפעילות טרור.

במוצאי השבתף כיממה לאחר ביצוע הפיגוע, אותר הנשק ששימש לפיגוע הירי לעבר היישוב בית-אל. ‏בעקבות מידע שעלה בחקירת שב"כ, לוחמי צה"ל איתרו את הנשק ששימש את החשודים בפיגוע. ‏הנשק הועבר לבדיקות זיהוי פלילי, חקירת המפגע שנעצר הבוקר נמשכת.

‏ראש מועצת בית אל: "לא ניתן לזה לעבור בשתיקה"

במוצאי השבת הגיב לפיגוע שי אלון, ראש המועצה, וכתב לתושיבם: "דיברתי עם גורמי הצבא ודרשתי את תגבור הפעילות לסיכול הטרור באזור בית-אל, על מנת שמקרים מסוג זה לא ישנו. אמנם גל הטרור הנוכחי פוקד את כל אזור יו"ש, אך אנו לא ניתן לזה לעבור בשתיקה ונמשיך לפעול למען ביטחון תושבינו".

שי אלון

שי אלון צילום: יוסף אנאיה