זהבה גלאון מעוררת סערה: "צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל"

יושבת ראש מרצ בהתבטאות חריגה נגד חיילי צה"ל: "יש עלייה מטורפת במספר ההרוגים הפלסטינים בשנה האחרונה" | גנץ ענה: "אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים, ואף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/22 19:53 כ בתשרי התשפג

זהבה גלאון מעוררת סערה: "צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל"
גלאון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עוד סערה מבית זהבה גלאון. יושבת ראש מרצ אמרה היום (שבת) בפתח תקווה כי חיילי צה"ל צריכים ריסון וקראה לגנץ לעשות זאת. "שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל, יש עלייה מטורפת במספר הפלסטינים שנהרגו. אני חושבת שיש התרופפות כזו בנסיבות מסוימות כשיש גם הקלות בהוראות הפתיחה באש".

גנץ עונה

גלאון אמרה עוד כי המתנחלים עושים פרעות בפלשתינים, וכי זו הסיבה להסלמה. "הצבא מאבטח שיירות של מתנחלים בכל מיני צעדות וזו פרובוקציה. מי שמציע להכניס עוד כוחות לשטחים - האזור הזה ייכנס כאן להסלמה מיותרת. צריכה להיות יד תקיפה יותר כלפי מתנחלים".

גנץ וגלאון

גנץ וגלאון צילום: ללא

לאחר הדברים הללו, שר הביטחון ענה. "אנחנו נמצאים במצב רגיש ביטחונית, שמצריך אחריות גם מנבחרי הציבור בהתבטאויותיהם - כך בנושא נהלי הפתיחה באש, הנקבעים אך ורק על ידי הרמטכ"ל והמפקדים וללא כל מעורבות פוליטית", כתב.

לדבריו, הדרך בה פועל הדרג המדיני היא הנכונה. "אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים, ואף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק. מול מציאות מורכבת בשטח - יש למפקדי וחיילי צה״ל ולכלל כוחות הביטחון גיבוי מלא לבצע את משימתם ולספק ביטחון לאזרחי ישראל בנחישות ובמקצועיות".