מתיחות בירושלים: לפיד יקיים הערכת מצב, ארבע פלוגות מילואים של מג"ב יגוייסו

אחרי הלילה הסוער בירושלים שכלל ניסיון לינץ' במשפחה יהודית, הבירה נרגעת | סוכנות ידיעות פלשתינית מוסרת כי משתחרר בהדרגה הסגר על שועפאט | מפקד מג"ב החליט על גיוס מיידי של ארבע פלוגות מג"ב בירושלים ובעוטף ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 14:56 יח בתשרי התשפג

מתיחות בירושלים: לפיד יקיים הערכת מצב, ארבע פלוגות מילואים של מג"ב יגוייסו
מחסום שועפאט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום שאחרי המהומות: אחרי לילה סוער בירושלים שכלל עימותים של צעירים פלשתניים עם שוטרים במספר מוקדים במזרח העיר, העיר נרגעת. במסגרת העימותים אירע ניסיון לינץ' במשפחה יהודית שנסעה לקבר רחל ובנוסף נפצעו שני שוטרים. סוכנות ידיעות פלשתינית דיווחה כי כוחות הביטחון הישראלים החלו בהסרה הדרגתית של הכתר שהוטל על שועפאט. במקביל, נמשך המצוד אחר שני המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בהם נפלו החיילים נעה לזר ועידו ברוך.

לפיד יקיים הערכת מצב

אחרי הערכת המצב של שר הביטחון והצמרת הביטחונית, גם ראש הממשלה לפיד יקיים הערכת מצב שלו. מוקדם יותר הודיעו במשטרה על הכנסה לכוננות של 10 פלוגות מג"ב, ולאחר הערכות מצב שהתקיימו במשמר הגבול ובמשטרת ישראל, מפקד מג"ב החליט על גיוס ארבעה פלוגות מילואים שיגיוסו מחר (ו') בבוקר. שתיים מהפלוגות יפעלו בגזרת ירושלים והנותרות יפעלו בגזרת עוטף ירושלים.

צילום: דוברות המשטרה

כזכור, הלילה (בין רביעי לחמישי) התקיימה כניסת מתפללים אל קבר יוסף ובוצעו מעצרים במסגרת מבצע שובר גלים. הכניסה לקבר התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של המועצה האזורית שומרון עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה ובתיאום עם צה"ל. במהלך הפעילות של צה"ל נעצרו שישה מבוקשים פלשתינים.

ניצול הלינץ' משחזר: "הכביש היה סגור עם רפסודות ומשטחים"

יעקב, תושב ירושלים, שרכב משפחתו נרגם באבנים על ידי מתפרעים בבית חנינא, סיפר בריאיון לכאן רשת ב: "היה נס גדול, ברגע שקלטו שאנחנו יהודים מישהו סימן עלינו עם לייזר וכולם הסתערו והתחילו להעיף אבנים". הוא נכנס עם רכבו לשכונת בית חנינא במזרח העיר כשאשתו ושלושת ילדיו נמצאים בפנים: "הכביש היה סגור עם רפסודות ומשטחים. ברגע שהבנתי לאן נכנסנו סובבתי את ההגה ימינה והתחלתי לתמרן שם בין הרכבים, לא האמנו שאנחנו עדיין נמצאים".

"אחרי שהם התחילו לזרוק אבנים הבנתי מה עלול לקרות. חבטו באוטו, הכו בו. החלון שליד אשתי התנפץ. נזרקה עוד אבן. אני תוך כדי נוסע וניסיתי לברוח מהם. במושב של הילדים החלונות מושחרים. בנס החלון לא נשבר. היו שם שלושה ילדים – הקטן בן חמישה חודשים. זה ממש כמו סרט אימה. ייקח לנו זמן לעכל את זה. זה נס שנשארנו בחיים. הם היו חמומי מוח", הוא הוסיף לחדשות 13.