קרב גרסאות: בג"צ מחק את העתירה נגד מינוי הרבנית מירילי מירוויס

קרב גרסאות בסאגת מינויה של הרבנית מאפרת לממונה על המועצה הדתית | עודד רביבי טוען כי המדינה הטעתה אותם ולא הכריעה לאן העתירה הייתה צריכה להיות מוגשת, יועמ"ש המועצה הדתית טוען שלא כך הם פני הדברים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/10/22 11:07 יח בתשרי התשפג

קרב גרסאות: בג"צ מחק את העתירה נגד מינוי הרבנית מירילי מירוויס
בית המשפט העליון , צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

יום אחרי ההודעה על פיזור הכנסת לפני כארבעה חודשים, הודיע מתן כהנא על מינויה של הרבנית שירה מרילי מירוויס לממונה מטעם המשרד על המועצה הדתית אפרת. מאז החלה סאגה ארוכה שעיקרה התנגדות המועצה למינוי, שהגיעה עד כדי עתירה לבג"צ נגדו.

מיד לאחר החג נגיש שוב

כאמור, לפני כשלושה חודשים הגישו ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי ומנכ"ל המועצה הראל טובי עתירה לבג"צ כנגד כנגד סגן השר מתן כהנא והמשרד לשירותי דת ביחס למינוי של הרבנית שירה מירוויס לממונה מטעם המשרד על המועצה הדתית אפרת. בהודעה שפורסמה מטעם בג"צ נכתב כי העתירה נמחקה.

הרבנית מירוויס מרילי. המינוי יתבטל?

הרבנית מירוויס מרילי. המינוי יתבטל? | צילום: חנה לאה חסון

בשיחה של חדשות כיפה עם ראש המועצה, עודד רביבי, הוא מסייג את הדחייה: "זה לא לגמרי מדויק שהבג"צ נדחה. מה שקרה הוא שלפני הגשת העתירה לא היה ברור לאן אנחנו צריכים להגיש אותה, ופנינו לפרקליטות המדינה. שאלנו האם העתירה צריכה להיות מופנה לבג"צ או לבית המשפט לעניינים מנהליים והם ענו שזה לא משנה, ובחרנו להגיש לבג"צ".

"תגובת המדינה הייתה התעלמות מוחלטת והיא טענה שהעתירה צריכה להיות מופנה לבית המשפט לעניינים מנהליים", הוא מוסיף ומבהיר: "מיד אחרי החג נגיש את העתירה מחדש לבית המשפט לעניינים מנהליים. המדינה הטעתה אותנו". רביבי הוסיף: "פנינו למשרד הדתות לגביי העובדות בהליך המינוי, והם מתעלים מאיתנו. זו העובדה שמעלה באופן ברור את החשש שקרה פה מהלך לא כשר".

יועמ"ש המועצה הדתית: רביבי רצה לקדם בדחיפות והשופט הראה להם את הכתובת

מהעבר השני, עורך הדין ישראל גור, המכהן כיועץ המשפטי של המועצה הדתית, מסביר לחדשות כיפה כי רביבי בחר במודע לפנות לבג"צ ולא לבית המשפט לעניינים מנהליים. "32 עיריות ורשויות מקומיות הגישו עתירות באותו עניין בדיוק. כולם ידעו להגיש לבתי משפט מחוזיים, ורק הוא לא? הוא רצה לקדם את העניין בדחיפות והשופט מינץ הראה להם את הכתובת ומחק את העתירה".