הצמרת הביטחונית קיימה הערכת מצב; אבו מאזן: "לא ניתן להשלים עם המצב"

בצל הלילה הקשה בירושלים והפרות הסדר ההמוניות, שר הביטחון קיים הערכת מצב והורה להגביר את מאמצי ההתקפה וההגנה | יושב ראש הרשות הפלשתינית תוקף וטוען כי כל היחסים עם ישראל יבדקו | משה ליאון מרגיע

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 10:30 יח בתשרי התשפג

הצמרת הביטחונית קיימה הערכת מצב; אבו מאזן: "לא ניתן להשלים עם המצב"
צילום: דוברות המשטרה

הבירה בוערת: אחרי הלילה הסוער בירושלים בו התפרעו המוני פלשתינים ממזרח העיר, הצמרת הביטחונית קיימה הערכת מצב. בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלשתינית הגיב בחריפות לתקריות וכינה אותן 'מעשי טבח'. משה ליאון חיזק את תושבי העיר.

גנץ: להגביר את מאמצי ההתקפה וההגנה

בסיכום הערכת המצב הדגיש שר הביטחון את הצורך להגביר את מאמצי ההתקפה וההגנה וכן את מאמץ ההסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואת הפעילות למניעת הסתה לטרור ברשתות, נוכח האירועים האחרונים. עוד ציין שר הביטחון את החשיבות של היערכות נכונה ומוגברת של הכוחות בכלל מוקדי החיכוך בין השאר על בסיס פלוגות מג"ב במילואים שגיוסן אושר.

בני גנץ

בני גנץ | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בהערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. 

אבו מאזן: נדרוש מישראל התנצלות

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן אמר בנאום שנשא הבוקר (ה') כי לא ניתן להשלים עם המשך המצב הנוכחי בשטחים, לאור גישת ישראל כלפי העם הפלשתיני. "כל יחסינו עם ישראל ייבדקו, נדרוש ממנה להתנצל על מעשי הטבח נגד הפלשתינים".

אבו מאזן

אבו מאזן צילום: Flash90

גם ראש העיר ירושלים משה ליאון, התייחס הבוקר (ה') להתפרעויות ואמר: "אני סומך על כוחות הביטחון אשר פועלים במסירות מסביב לשעון שידאגו להשיב את הסדר על כנו ויאפשרו לעיר להמשיך בשגרת החג ובארוח מאות אלפי מבקרים". ליאון הוסיף: "העיר ירושלים פורחת ותושביה חזקים מתמיד. אין שום גורם או אירוע שיוכלו לפגוע בנו".