מלחמה באירופה

לפיד תוקף את רוסיה: "מגנה את התקיפה על האוכלוסיה האזרחית באוקראינה"

ראש הממשלה גינה בחריפות את מתקפת הטילים הרוסית באוקראינה, בתגובה לתקיפת הגשר לחצי האי קרים, בה נהרגו 11 אזרחים ועשרות נפצעו | הנשיא ביידן: "ההתקפות מדגימות את האכזריות המוחלטת של של מר פוטין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/22 19:41 טו בתשרי התשפג

לפיד תוקף את רוסיה: "מגנה את התקיפה על האוכלוסיה האזרחית באוקראינה"
לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המלחמה באוקראינה: בתגובה לקריסתו של חלק מגשר קרים שחוצה את מצר קרץ ומחבר בין חצי האי קרים לרוסיה, הצבא הרוסי יצא במתקפת טילים נרחבת בפרט בעיר הבירה קייב. במהלך מתקפת הטילים, 11 אזרחים נהרגו ויותר מ60 נפצעו.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, גינה בחריפות את המתקפה הרוסית. "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסיה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני", כתב לפיד.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הציעה לעזור לצבא אוקראינה ואף לצייד אותם בכיפות ברזל. ״פוטין יורה טילים על קייב ולבוב. הרחובות בוערים. הנשיא ביידן כבר אמר מפורשות: מתבצע שם רצח עם. בתחילת המלחמה, ביקשה אוקראינה מהאמריקאים להצטייד בכיפת ברזל. בישראל התנגדו. הגיע הזמן להסיר את ההתנגדות הזאת. זה הדבר המוסרי לעשות כשאזרחים מטווחים בטילים איראניים בגלל טירוף אישי של עריץ צמא-דם", כתבה יו"ר מרצ.

הפגזות באוקראינה

הפגזות באוקראינה צילום: depositphotos

פוטין: אוקראינה ביצעה פעולת טרור, שחייבה תגובה קשה

בתוך כך, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין טען כי הוא תקף בתגובה לפעולות 'הטרור' של אוקראינה. "אם נותקף שוב במתקפת טרור, תגובתנו תהיה קשה ומהירה, אוקראינה ביצעה פעולת טרור, שחייבה תגובה קשה", אמר נשיא רוסיה. 

פוטין

פוטין צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן גינה היום את מתקפת הטילים הרוסית ואמר כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את התקפות הטילים של רוסיה היום ברחבי אוקראינה, כולל בקייב. התקפות אלו הרגו ופצעו אזרחים והרסו מטרות ללא מטרה צבאית. הן שוב מדגימות את האכזריות המוחלטת של המלחמה הבלתי חוקית של מר פוטין בעם האוקראיני".

פיצוץ בגשר שמחבר את חצי האי קרים לרוסיה

כאמור, פיצוץ אדיר הביא לקריסתו של חלק מגשר קרים שחוצה את מצר קרץ ומחבר בין חצי האי קרים לרוסיה, כך דווח הבוקר ברוסיה ובאוקראינה. בכלי התקשורת באוקראינה דיווחו על פיצוץ, וברוסיה טענו שמדובר במיכל דלק שעלה באש. שעות לאחר מכן, הוועדה למאבק בטרור ברוסיה הודיעה כי משאית תופת היא זו שגרמה לפיצוץ שהוביל לשבעה קרונות רכבת שהובילו דלק - עלו בלהבות.

על פי ועדת החקירה הרוסית שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה מהפיצוץ. הרוסים הפיצו סרטון מצלמת אבטחה שבו נראית לכאורה משאית הנפץ לפני עלייתה לגשר כשכוחות הביטחון הרוסיים בודקים את תכולתה, ומאפשרים לה להמשיך בנסיעתה לאחר שלא מצאו בה דבר חשוד.