ספריו של הפרופסור המנוח הושלכו ברחוב וניצלו ברגע האחרון

ספריו של החוקר הידוע בתחום ההיסטוריה של המזרח התיכון הושלכו למכולה בשכונת קטמון בבירה. צוותי העירייה נרתמו לסייע והמוני הספרים הועברו למכון ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/22 18:55 יז בתשרי התשפג

ספריו של הפרופסור המנוח הושלכו ברחוב וניצלו ברגע האחרון
צילום: מכון ירושלים למחקרי מדיניות

הבוקר (ד') נדהמו לגלות צוותי עיריית ירושלים כי ספריו של החוקר פרופסור יעקב לנדאו ז"ל הושלכו למכולה בשכונת קטמון. בשיתוף פעולה של ראש העיר, משה ליאון, מנהל תרבות ופנאי אגף התברואה ואגף השיטור והפיקוח הועברה המכולה ובה מאות ספרים לידי החוקרים במכון ירושלים. האוסף המדובר כולל מאות ספרים וכתבי עת אשר שימשו לאורך שנות המחקר את פרופ' לנדאו ז"ל אשר נחשב לאחד ההיסטוריונים המובילים בחקר תולדות המזרח התיכון. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "התמונות של הספרים זרוקים במכולה ברחוב החמיצו את ליבי. בשיתוף פעולה של כלל גורמי העירייה הצלחנו להצילם ולהביא אותם לחוף מבטחים. עיריית ירושלים על כל אגפיה משרתת את תושבי העיר גם במקרים כאלה. מועדים לשמחה עם הספר".

צילום: עיריית ירושלים

ד"ר דוד קורן, מנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות: "קשה להישאר אדישים לנוכח התמונות של ספרים זרוקים ברחוב במיוחד כשמדובר באוצר מחקרי המהווה פסיפס חשוב של תולדות ירושלים והמזרח התיכון. אנו במכון ירושלים למחקרי מדיניות רואים חשיבות לא רק למחקר העיר ירושלים אלא גם לשימור והנחלת הידע המחקרי והאקדמי וגאים על הזכות להעניק בית למורשתו של פרופ' לנדאו ז"ל ולשמר ספרייה מרהיבה בחקר ההיסטוריה של המזרח התיכון".