הסכם הגבול הימי שקד במתקפה: אם זה היה נתניהו הייתם שורפים את המדינה

שרת הפנים התנגדה להסכם הגבול הימי עם לבנון שאישרה הממשלה ברוב גדול, ולא שכחה את ראש האופוזיציה נתניהו: אם הוא היה מביא את אותו הסכם שבועיים לפני בחירות הייתם קוראים לו ארדואן ומדברים על חורבן הדמוקרטיה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/22 17:13 יז בתשרי התשפג

שקד במתקפה: אם זה היה נתניהו הייתם שורפים את המדינה
איילת שקד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הממשלה אישרה ברוב גדול היום (ד') את עקרונות ההסכם עם לבנון ואת הצעת ראש הממשלה יאיר לפיד להניח את ההסכם בכנסת. חברי הממשלה הביעו תמיכה בחשיבותו ונחיצותו בעת הזו של ההסכם הימי עם לבנון, כמו כן תמכו בהצעת ראש הממשלה לפיד להניח את ההסכם על שולחן הכנסת.

שרת הפנים איילת שקד הצביעה נגד ומתחה ביקורת חריפה על העניין. מציטוטים שמביא הכתב ירון אברהם מתוך ישיבת הממשלה היא לא שוכחת להזכיר גם את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שכבר הביא את התנגדותו להסכם בעבר. "אם נתניהו היה מביא את אותו הסכם שבועיים לפני בחירות ואתם הייתם אופוזציה, הייתם שורפים את המדינה, עולים על בריקדות, קוראים לו ארדואן ומדברים על חורבן הדמוקרטיה". 

"נתניהו, שים את העניין האישי בצד"

כזכור, על פי עיקרי ההסכם, לא יהיה שינוי בקו הגבול הימי ללא הסכמת הצדדים, לבנון תכיר בקו המצופים הישראלי שאורכו 5 ק"מ כגבול הימי בין המדינות והעברת פיצוי כספי לישראל מהכנסות מאגר צידון, בהתאם למשא ומתן שלה מול חברת טוטאל.

לפני מספר שבועות שרת הפנים ניצלה את הראיון הטלוויזיוני שהעניקה בסוף השבוע ופנתה ליו"ר האופוזיציה בבקשה לאחד כוחות:"שים את העניין האישי בצד, יש מדינה, יש את מחנה הימין, תפסיק לתקוף אותי כבר, לא ייצא מזה שום דבר, בסוף בלעדיי אין לך ממשלה. זאת האמת ואין בלתה. אני שמה את כל הנושא האישי בצד, הוא לא מעניין אותי. אני מסתכלת על המדינה ועל מחנה הימין".