בחירות 2022

איילת שקד בפנייה אישית לנתניהו: "תפסיק כבר לתקוף אותי"

שרת הפנים ניצלה את הראיון הטלוויזיוני שהעניקה בסוף השבוע ופנתה ליו"ר האופוזיציה בבקשה לאחד כוחות: "בלעדי אין לך ממשלה" | באשר לראש הממשלה הנוכחי לפיד: "לשיטתי הוא לא צריך להיות ראש ממשלה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/09/22 21:00 כא באלול התשפב

איילת שקד בפנייה אישית לנתניהו: "תפסיק כבר לתקוף אותי"
איילת שקד, צילום: פלאש 90

מספר ימים חלפו מאז הצליחה להתייצב שרת הפנים איילת שקד בראשות ישות פוליטית חדשה, כאשר חתמה על הסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי בראשות יוסי ברודני ונראה כי הצעד הסופי עדיין לא מספיק, בכל הסקרים שפורסמו בערוצי החדשות בסוף השבוע, מפלגת הבית היהודי עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. 

בראיון שהעניקה הערב (שבת) לתוכנית פגוש את העיתונות של חדשות 12 בהנחיית עמית סגל ובן כספית, מסבירה השרה כי בכוונתה להתמודד עד סוף המירוץ, "יש הרבה מאוד אנשים בימין שלא רוצים להצביע לא לביבי ולא לסמוטריץ', מחפשים בית ואני עכשיו בשבועיים הקרובים צריכה להסביר להם שהבית שלהם זה הבית היהודי". 

שקד ולפיד

שקד ולפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אני פוליטיקאית קשוחה שיודעת לנהל את העניינים"

לדבריה, הלקח הגדול שלה מהקמת ממשלת השינוי הוא שהממשלה לא יכולה להישען על מפלגה לא ציונית. "אני חושבת שמי שצריך להיות ראש ממשלה זה ראש ממשלה מהימין. לפיד לשיטתי לא צריך להיות ראש ממשלה. אתה שואל אותי אם הוא בסדר היום? הוא בסדר, הוא מתפקד, אני שרה בממשלה שלו". יחד עם זאת, הבהירה כי אין בכוונתה להתפטר כיון שהיא הסמן הימני בממשלה. "אבל בפעם הבאה אני רוצה ראש ממשלה מהימין, מי שעומד בראש המפלגה הימנית הכי גדולה, היום זה נתניהו. מה לעשות? אתם שואלים אותי אם אני רוצה בזה ואם הייתי מעדיפה מישהו אחר? הייתי מעדיפה מישהו אחר אבל מה לעשות שהציבור בוחר בו".

שקד ניצלה את הראיון הטלוויזיוני ופנתה באופן אישי ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, "שים את העניין האישי בצד, יש מדינה, יש את מחנה הימין, תפסיק לתקוף אותי כבר, לא ייצא מזה שום דבר, בסוף בלעדיי אין לך ממשלה. זאת האמת ואין בלתה. אני שמה את כל הנושא האישי בצד, הוא לא מעניין אותי. אני מסתכלת על המדינה ועל מחנה הימין". עוד הוסיפה כי למרות הסתה קשה מאוד נגדה מצד נתניהו וגם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', היא "פוליטיקאית קשוחה שיודעת לנהל את העניינים".