צה"ל איים בכניסה לשכם והרשות הפלשתינית מנעה: הפרשן הצבאי מסביר

לאחר פיגוע הירי בשבי שומרון, בו נהרג רב סמל עידו ברוך, צה"ל איים בכניסה לעיר שכם אך הרשות הפלשתינית ביקשה זמן כדי לנסות לעצור בעצמה את ארגון הטרור 'גוב האריות'

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/22 10:24 יז בתשרי התשפג

צה"ל איים בכניסה לשכם והרשות הפלשתינית מנעה: הפרשן הצבאי מסביר
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בעקבות פיגוע הירי בשבי שומרון אתמול (ג') שבמהלכו מחבלים ירו מרכב לעבר לוחמי צה"ל שביצעו פעילות מבצעית ולוחם סיירת גבעתי, עידו ברוך, צה"ל איים בכניסה לעיר שכם כדי לטפל בארגון הטרור גוב האריות', האחראי לפיגועים האחרונים באזור. הרשות הפלשתינית ביקשה מצה"ל לא להיכנס לעיר והבטיחה כי תנסה תנסה לעצור אותם בעצמה, כך על פי דיווחו של הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושוע.

כאמור, ארגון 'גוב האריות', בראשותו של מוחמד אל-עזיזי, לקח אחריות על הפיגוע. בתיעוד הפיגוע נראה המחבל חולף עם הרכב ליד רכב "האמר" צבאי כשהוא שולף את נשקו, יורה לעבר הלוחמים שאבטחו את התושבים באזור – ולאחר מכן דוהר ובורח מהזירה. 

תיעוד בריחת המחבל:

הותר לפרסום: סמ"ר עידו ברוך הוא הלוחם שנהרג בפיגוע בשומרון

כאמור,  סמל-ראשון עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי, נהרג בפיגוע הירי בשומרון. בתחילה הוא נפצע בכתפו מהירי באורח קל עד בינוני, והוא טופל במקום ובהמשך פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם הידרדר מצבו והוגדר קשה, והערב הוא מת מפצעיו. הלווייתו של הלוחם תיערך היום בשעה 14:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה.

צילום: דובר צה"ל

זמן קצר לאחר הפיגוע, כוחות צה"ל פתחו בסריקות בכפר דיר שריף. הכוחות מצאו את נקודות הירי שם אותרו מספר תרמילים. מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. הודעה נמסרה למשפחת הלוחם. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".