הותר לפרסום: סמ"ר עידו ברוך הוא הלוחם שנהרג בפיגוע בשומרון

לוחם סיירת גבעתי נהרג בפיגוע הירי סמוך ליישוב שבי שומרון, במהלכו מחבלים ירו מרכב לעבר לוחמי צה"ל שביצעו פעילות מבצעית. הלווייתו של הלוחם תיערך מחר בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה | גנץ: "נשים את ידינו על המחבל ועל מי שסייע לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/10/22 18:57 טז בתשרי התשפג

הותר לפרסום: סמ"ר עידו ברוך הוא הלוחם שנהרג בפיגוע בשומרון
סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל , צילום: דובר צה"ל

הטרור הערבי נמשך, הערב (ג') הותר לפרסום: סמל-ראשון עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי, נהרג בפיגוע הירי בשומרוןהפיגוע בוצע על ידי מחבל ערבי שירה מרכב בצומת גנות סמוך לשבי שומרון. הלוחם נפצע בכתפו מהירי באורח קל עד בינוני, הוא טופל במקום ובהמשך פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם הידרדר מצבו והוגדר קשה, והערב הוא מת מפצעיו. הלווייתו של הלוחם תיערך מחר בשעה 14:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה.

ארגון "גוב האריות" לקח אחריות על הפיגוע. בתיעוד הפיגוע נראה המחבל חולף עם הרכב ליד רכב "האמר" צבאי כשהוא שולף את נשקו, יורה לעבר הלוחמים שאבטחו את התושבים באזור – ולאחר מכן דוהר ובורח מהזירה. 

תיעוד בריחת המחבל:

כוחות צה"ל פתחו בסריקות בכפר דיר שריף. הכוחות מצאו את נקודות הירי שם אותרו מספר תרמילים. מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. הודעה נמסרה למשפחת הלוחם. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי המרדף אחר המחבל נמשך בשעות אלו. "נשים את ידינו על המחבל ועל מי שסייע לו. הפעולות מול הטרור יימשכו ויתעצמו על מנת לתת ביטחון לאזרחי ישראל". 

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמ"ר עידו ברוך ז״ל, לוחם סיירת גבעתי בן 21 מגדרה, שנפל היום בפיגוע סמוך לשבי שומרון. יהי זכרו ברוך".

האמר צבאי באזור הפיגוע היום |

האמר צבאי באזור הפיגוע היום

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"הגיע אלינו במצב אנוש במהלך החייאה שהחלה בשטח"

ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, תיאר את שאירע היום בבית החולים: "בשעות הצהריים הגיע אלינו חייל בשנות העשרים לחייו עם פציעת ירי בפלג גופו העליון. הגיע אלינו במצב אנוש במהלך החייאה שהחלה בשטח, עם קבלתו הוא הועבר לחדר הטראומה שלנו, שם המשכנו בפעולות האחייה, ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו.