ראש המל"ל: "כל דרישותנו נענו, אנחנו בדרך להסכם היסטורי"

ד"ר אייל חולתא אישר ואמר כי הסכם הגבול הימי ישמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל | בלבנון מרוצים מהנוסח החדש: "נלקחו בחשבון כל הדרישות שלנו ואנחנו מאמינים שהצד השני צריך גם להרגיש כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/22 07:13 טז בתשרי התשפג

ראש המל"ל: "כל דרישותנו נענו, אנחנו בדרך להסכם היסטורי"
אסדת כריש, צילום: דובר צה"ל

הסכם שנוי במחלוקת: מקורות רשמיים בלבנון דיווחו כי המגעים לחתימת הסכם הגבול הימי בין ישראל ולבנון התקדמו וההסכם הרשמי צפוי להיחתם ב-20 באוקטובר, באזור ראש הנקרה בגבול בין שתי המדינות.  סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס אבו סעב מסר הבוקר (ג') כי הטיוטה הסופית של ההסכם קיבל המתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין, מקובלת עליהם וכי "המאמצים של עמוס הוכשטיין עלולים להוביל לעסקה היסטורית", כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא אמר כי "כל דרישותנו נענו, השינויים שדרשנו תוקנו. שמרנו על האינטרסים הבטחוניים של ישראל, אנחנו בדרך להסכם היסטורי".

אבו סעב הוסיף ואמר כי "לבנון מרגישה שנלקחו בחשבון כל הדרישות הלבנוניות ואנחנו מאמינים שהצד השני צריך גם להרגיש כך". יו"ר הפרלמנט הלבנוני צפוי להעביר היום את הנוסח לנשיא לבנון, מישל עאון. 

נשיא לבנון

נשיא לבנון צילום: shutterstock

נתניהו תוקף את לפיד וגנץ: "נכנעו לסחטנות של חיזבאללה"

כאמור, המגעים לחתימת הסכם הגבול הימי בין ישראל ולבנון התקדמו וההסכם הרשמי צפוי להיחתם ב-20 באוקטובר, באזור ראש הנקרה בגבול בין שתי המדינות. ראש האופיזציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, תקף בחריפות את את ראש הממשלה, יאיר לפיד ואת שר הביטחון, בני גנץ המתכוונים לחתום על ההסכם.

"מאחורי גבם של אזרחי ישראל והכנסת, לפיד וגנץ נכנעו לסחטנות של חיזבאללה. הם מעבירים לחיזבאללה במכירת חיסול נכסים אסטרטגים של מדינת ישראל. חיזבאללה ישתמש במיליארדים מהגז כדי להתחמש בטילים ורקטות נגד אזרחי ישראל, ואיראן תתמקם מול ראש הנקרה ומול מאגרי הגז של ישראל. לממשלת המעבר החלשה והחובבנית הזאת אין מנדט לקבל החלטה מסוכנת כזאת במחשכים, ימים ספורים לפני הבחירות", אמר נתניהו.

בלבנון מרוצים מההסכם על הגבול הימי: "השגנו יותר מישראל"

כזכור, סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בן סאאב, הביע את שביעות רצונו מהעסקה וטען כי "לבנון לא ויתרה על אף חלק מזכויותיה הימיות ולא תשלם כל פיצוי לאויב הישראלי בעניין תיחום הגבולות הימיים שלנו. זה ברור שלבנון השיגה יותר מהצד השני".

עוד הוסיף ואמר כי "לבנון הייתה בעמדה מתקדמת במשא ומתן, ובנוסח האחרון שקיבלנו נבקש להציע תיקונים", טען סאאב וחשף כי "לפני שבועיים הייתה מחלוקת בסיסית שתפיל את ההסכם, אבל המחלוקת הזו התפוגגה בביקור האחרון בניו יורק, ואם המחלוקת הזו הייתה נמשכת, לבנון הייתה דוחה את ההסכם".