מלחמה באירופה

רוסיה מגיבה לגינוי של לפיד: ישראל שתקה שמונה שנים על הטרור האוקראיני

בעקבות הגינוי החריף של ראש הממשלה על המתקפה הרוסית באוקראינה, השגריריות בישראל הגיבה ודחתה את הטענות נגדה: "הצבא ביצע מתקפת טילים מדויקים על תשתיות צבא, תקשורת ואנרגיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/22 22:35 טו בתשרי התשפג

רוסיה מגיבה לגינוי של לפיד: ישראל שתקה שמונה שנים על הטרור האוקראיני
הפגזות באוקראינה, צילום: depositphotos

המלחמה באוקראינהבתגובה לקריסתו של חלק מגשר קרים שחוצה את מצר קרץ ומחבר בין חצי האי קרים לרוסיה, הצבא הרוסי יצא היום (ב') במתקפת טילים נרחבת בפרט בעיר הבירה קייב. במהלך מתקפת הטילים, 11 אזרחים נהרגו ויותר מ60 נפצעו. ראש הממשלה, יאיר לפיד, גינה בחריפות את המתקפה הרוסית. "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסיה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני", כתב לפיד.

בעקבות גינויו החריף של לפיד, השגרירות הרוסית בישראל הגיבה לדבריו: "שמענו את המילים 'גינוי חריף' מגורמים ישראליים על 'מתקפות רוסיות נגד אוכלוסיה אזרחית. לפי משרד ההגנה, הצבא הרוסי ביצע מתקפת טילים מדויקים על תשתיות צבא, תקשורת ואנרגיה אוקראיניות", נכתב בהודעה.

לפיד

לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ישראל עצמה את עיניה בתקיפות הרצחניות האחרונות

עוד נכתב כי לטענתם ישראל התעלמה במשך שמונה שנים מהמתקפות 'הטרוריסטיות' של אוקראינה נגד רוסיה. "ראוי לציין שלמרבה הצער, ישראל בחרה לשתוק במשך שמונה שנים על המתקפות הטרוריסטיות מצד אוקראינה על אזרחי חבל דונבאס ועצמה את עיניה בתקיפות הרצחניות האחרונות נגד שיירת פליטים במחוז חרקוב והרציחות המפלצתיות של אזרחים בידי ניאו-נאצים מגדוד אזוב בקופיאנסק ובערים אחרות, רציחת העיתונאית הרוסייה דריה דוגינה, מתקפת הטרור האחרונה נגד הגשר לחצי האי קרים ואירועים נוספים במחוז קייב", טענו הרוסים.

פוטין: אוקראינה ביצעה פעולת טרור, שחייבה תגובה קשה

בתוך כך, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין טען כי הוא תקף בתגובה לפעולות 'הטרור' של אוקראינה. "אם נותקף שוב במתקפת טרור, תגובתנו תהיה קשה ומהירה, אוקראינה ביצעה פעולת טרור, שחייבה תגובה קשה", אמר נשיא רוסיה. 

פוטין

פוטין צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן גינה היום את מתקפת הטילים הרוסית ואמר כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את התקפות הטילים של רוסיה היום ברחבי אוקראינה, כולל בקייב. התקפות אלו הרגו ופצעו אזרחים והרסו מטרות ללא מטרה צבאית. הן שוב מדגימות את האכזריות המוחלטת של המלחמה הבלתי חוקית של מר פוטין בעם האוקראיני".

פיצוץ בגשר שמחבר את חצי האי קרים לרוסיה

כאמור, פיצוץ אדיר הביא לקריסתו של חלק מגשר קרים שחוצה את מצר קרץ ומחבר בין חצי האי קרים לרוסיה, כך דווח הבוקר ברוסיה ובאוקראינה. בכלי התקשורת באוקראינה דיווחו על פיצוץ, וברוסיה טענו שמדובר במיכל דלק שעלה באש. שעות לאחר מכן, הוועדה למאבק בטרור ברוסיה הודיעה כי משאית תופת היא זו שגרמה לפיצוץ שהוביל לשבעה קרונות רכבת שהובילו דלק - עלו בלהבות.

על פי ועדת החקירה הרוסית שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה מהפיצוץ. הרוסים הפיצו סרטון מצלמת אבטחה שבו נראית לכאורה משאית הנפץ לפני עלייתה לגשר כשכוחות הביטחון הרוסיים בודקים את תכולתה, ומאפשרים לה להמשיך בנסיעתה לאחר שלא מצאו בה דבר חשוד.