מלחמה באירופה

ביידן מזהיר: הסיכוי למלחמה גרעינית הוא גבוה ביותר

בעקבות הרמזים של נשיא רוסיה כי הוא מתכוון להשתמש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה, נשיא ארצות הברית הדגיש כי הוא רציני בכוונתיו: "הוא לא התבדח כשדיבר על שימוש בנשק גרעיני, ביולוגי או כימי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/22 10:19 יב בתשרי התשפג

ביידן מזהיר: הסיכוי למלחמה גרעינית הוא גבוה ביותר
ביידן , צילום: shutterstock

על רקע כוונתיו, של נשיא רוסיה,ולידמיר פוטין, להשתמש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הזהיר בנאום שנשא הלילה (ו') כי הסיכון למלחמה גרעינית נמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז משבר הטילים בקובה ב-1962.  

"לא צריך להקל ראש ולטעות לחשוב שפוטין מתבדח כשהוא מדבר על שימוש בנשק גרעיני או כימי פוטנציאלי, בשל היכולות הנמוכות שהצבא שלו מציג בשטח. בפעם הראשונה מאז משבר הטילים בקובה, יש לנו איום ישיר לשימוש בנשק גרעיני, אם הדברים ימשיכו ללכת באותו כיוון. לא התמודדנו עם 'הרתעת ארמגדון' כזו מאז ימיו של הנשיא קנדי", אמר נשיא ארצות הברית.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: shutterstock

ביידן מאיים על פוטין: נגיב בחומרה לשימוש בנשק כימי

כזכור, ראשי המדינות והממשלות של שלושים החברות בברית נאט"ו התכנסו לפני כחצי שנה בבריסל לדיון חירום על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. הנשיא האמריקאי נשא דברים במהלך הכינוס ואיים כי "אם רוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה - נגיב. אופי התגובה יהיה תלוי באופי השימוש".

עוד הוסיף ביידן ואמר כי "נאט"ו מעולם לא הייתה מאוחדת יותר וזה ההפך ממה שפוטין חשב שיקרה". הוא קרא להמשך האחדות כדי שהסנקציות יישארו במקום מספיק זמן כדי להשפיע על קבלת ההחלטות של מוסקבה. לעומת ביידן, בוריס ג'ונסון הבריטי ועמנואל מקרון הצרפתי סירבו לומר בדיוק כיצד יגיבו אם רוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה".

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הזהיר היום את רוסיה משימוש בנשק כימי או גרעיני, ממנו חוששים מאוד במערב: "כל שימוש בנשק כימי ישנה לחלוטין את אופי הסכסוך, זו תהיה הפרה בוטה של החוק הבין-לאומי ויהיו לה השלכות מרחיקות לכת, לא ניתן לנצח במלחמה גרעינית".