בארגון המיילדות מרגיעים: ישנם עוד פתרונות להפחתת הכאב בלידה

בעקבות ההתרעה של איגוד הרופאים על מחסור עולמי חמור בערכות אפידורל, בארגון המיילדות בישראל מרגיעים: "ישנם עוד אמצעים תרופתיים רבים כגון גז צחוק, פטידין ומשככי כאב נוספים להפחתת הכאב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/22 12:30 יב בתשרי התשפג

בארגון המיילדות מרגיעים: ישנם עוד פתרונות להפחתת הכאב בלידה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

איגוד הרופאים המרדימים שיגר השבוע מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, והתריע מפני מחסור עולמי חמור בערכות אפידורל. במכתבם, הביעו הרופאים את חששם כי כבר בחודש הבא בתי החולים בישראל לא יוכלו להשתמש באפידורל במהלך לידות.

הידיעה שיש אפשרות לקבל אפידורל נותנת שקט נפשי

בעקבות החשש ממחסור באפידורל, התקבלו פניות מודאגות בארגון המיילדות בישראל. הארגון יצא במסר מרגיע לנשים ואמר כי "במערכת הבריאות מודעים לחשש ועושים הכל כדי למנוע מחסור. יחד עם זאת גם אם חלילה נגיע לשם אנחנו המיילדות בכל רחבי הארץ יודעות להציע פתרונות רבים להתמודדות עם צירי הלידה".

אסנת לוי, מיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי הלל יפה וראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל אמרה כי "החשש ממחסור מרעיד את עולמן של רבות מהנשים בהריון. הידיעה שיש אפשרות לקבל אפידורל נותנת שקט נפשי גם לאלו שמתכננות לידה טבעית ואין ספק שהמידע החדש מכניס לאי שקט".

לידות טבעיות ללא אפידורל מתרחשות בכל יום בחדרי הלידה ברחבי הארץ

עם זאת, לוי הדגישה כי "יש עוד פתרונות ואמצעים תרופתיים רבים כגון גז צחוק, פטידין ומשככי כאב נוספים הניתנים דרך הווריד אך לא פחות חשוב ועוזר, תנועתיות, מים, מגע, דמיון מודרך, מכשירי טנס, תרגילי נשימה ותמיכה של מיילדת אשר עוזרים רבות להפחתת הכאב והיכולת להתמודד איתו. זכרו שהחלק הקשה של הציר לא נמשך יותר מדקה בכל פעם ואנחנו שם אתכן לתמוך לנשום וללוות את הרגעים האלה יד ביד".

לסיכום, בארגון המיילדות ציינו כי "לידות טבעיות ללא אפידורל מתרחשות בכל יום בחדרי הלידה ברחבי הארץ." עוד צויין על פי מכתבם של איגוד הרופאים המרדימים בישראל כ - 70-80 אלף יולדות מקבלות מדי שנה אלחוש אפידורלי. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתבצעות בישראל כ - 170,000 לידות בשנה.