"בית המשפט משתף פעולה עם מפלגה שרוצה להשמיד את ישראל"

דב הלברטל התייחס לדיון שהתקיים בבית המשפט העליון בעתירתה של מפלגת בל"ד נגד פסילתה על ידי וועדת הבחירות: "תיאטרון אבסורד שבית המשפט העליון משתף פעולה איתם" | היבה יזבק: "המצע הפוליטי של המפלגה לגיטימי חוקי אשר דוגל בצדק ושוויון אזרחי ולאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 17:02 יא בתשרי התשפג

"בית המשפט משתף פעולה עם מפלגה שרוצה להשמיד את ישראל"
צילום: עמיאל ירחי

בצל היעדרות מפלגות מחנה הימין מההצבעה, מפלגת בל"ד נפסלה בוועדת הבחירות המרכזית. בעקבות ההחלטה, המפלגה הגישה לבית המשפט העליון בראשות הנשיאה חיות, עתירה נגד הפסילה. היום (ה') דן בית המשפט, בהרכב מורחב של תשעה שופטים, בעתירה של מפלגת בל"ד והודיעו כי הם יפרסמו את החלטתם ביום ראשון הקרוב. עורך הדין, דב הלברטל, התייחס בראיון לחדשות כיפה על הדיון שנערך בעליון.

"אני עומד כאן ומתבייש. להיות בבית המשפט העליון שהיה צריך לקחת לו 10 שניות כדי לפסול מפלגה שחותרת תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית. לא מסה קריטית של ראיות לא פטפוטים וסיפורים של הוכחות. מפלגה שהמצע שלה הוא להפוך את מדינת ישראל לפלשתין, נכון דמוקרטית ושוווניות, לחסל את מדינת ישראל כלאום היהודי", אמר הלברטל. 

עוד הוסיף ואמר כי "אני עומד נדהם מול הדיון שהיה היום בבית המשפט. תיאטרון אבסורד שבית המשפט העליון משתף פעולה עם בל"ד. לא יאומן שבמדינת ישראל יושבים תשעה שופטים ולא אומרים למפלגה כזאת: 'תצאו מפה, אנחנו עושים לכם טובה שאנחנו לא שולחים אתכם למשפט פלילי'".

היבא יזבק: השופטים והשופטות התייחסו בזלזול לבקשת הפסילה

בראיון לחדשות כיפה, התייחסה חברת הכנסת לשעבר מטעם בל"ד, היבא יזבק לדיון שהתקיים. "ראינו כפי שאמרנו מההתחלה, אין עילה משפטית שמאפשרת את הפסילה של בל"ד ראינו גם איך השופטים והשופטות התייחסו לבקשת הפסילה, התייחסו בזלזול מסוים, פשוט בקשה ללא כל בסיס משפטי מינימלי", אמרה יזבק.

עוד הוסיפה ואמרה כי "זה מה שאמרנו מההתחלה, המצע הפוליטי של בל"ד לגיטימי חוקי אשר דוגל בצדק ושוויון אזרחי ולאומי. אנחנו דגולים למען שוויון כולל למען כולם. מבחינתו, מה שראינו בבית המשפט זה רק מדגיש שוב שבל"ד, הפעילות שלה, המצע הפוליטי שהיא דוגלת בו מדינת כלל אזרחיה היא גם לגיטימית וגם חוקית והיא גם קול צודק בתוך המערכה הימנית והגזענית בתוך המדינה הזאת".