"שיא בניקיון החופים" : פורסמה הרשימה, זה החוף הכי נקי בישראל

מדד החופים הנקיים של המשרד להגנת הסביבה פורסם ועומד על 93 אחוזים מהחופים | שיפור מהחודש הקודם. "השינוי החיובי ברמת הניקיון בחופים הפך למגמה יציבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 14:49 יא בתשרי התשפג

"שיא בניקיון החופים" : פורסמה הרשימה, זה החוף הכי נקי בישראל
חוף נקי, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בשיאם של החגים, שיא בניקיון החופים: אנו רגילים לשמוע על הישראלי המכוער שמשאיר אחריו כמויות אדירות של זבל במהלך הבילוי, אבל נראה שלפעמים, יש לנו במה להיות גאים. 93.9% מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו נקיים עד נקיים מאוד במדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש ספטמבר.

הרשויות הנקיות

הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד זה הן: מטה אשר, עכו, טירת כרמל, עמק חפר, נתניה, הרצליה, חוף השרון, בת ים, תל אביב-יפו, גן רווה, אשדוד, אשקלון ורשות הטבע והגנים. במדד זה לא דורגה אף רשות חופית בציון מלוכלך. מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבה מופנים לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים – כך ש-75% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל.

"קורא לכלל משתמשי החוף להגיע ללא כלים מפלסטיק"

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית פרד ארזואן: "השינוי החיובי ברמת הניקיון בחופים הפך למגמה יציבה, גם במהלך השנה וגם בהסתכלות ברמה הרב שנתית. תוכנית 'חוף נקי' של המשרד להגנת הסביבה פועלת באופן מקיף לשמירה על ניקיון הים והחופים, תוך שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות בתגבור הניקיון ואכיפת ניקיון בחופים הפתוחים, ובשיתוף פעולה עם עמותות סביבתיות יחד עם הציבור הרחב. אני קורא לכלל משתמשי החוף להגיע ללא כלים מפלסטיק לשימוש חד פעמי, לאסוף אחריכם את הפסולת ולהשאיר את החוף נקי. חג שמח".