בחירות 2022

באיילת השחר ביקשו לבטל את הכנס מטעמי מקום. בן גביר: יש מקום על הדשא

יו"ר עוצמה יהודית אמור היה לקיים כנס בחירות בקיבוץ איילת השחר שבעמק החולה, אלא שבקיבוץ הודיעו על ביטול הכנס מכיוון שהם לא ערוכים לכנס בהשתתפות רבים. בן גביר הגיב: "נוכל לקיים את הכנס ברחבת דשא שבקיבוץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 13:28 יא בתשרי התשפג

באיילת השחר ביקשו לבטל את הכנס מטעמי מקום. בן גביר: יש מקום על הדשא
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמור היה לקיים היום (ה') כנס בחירות בקיבוץ איילת השחר שבעמק החולה, אך קיומו מוטל בספק. לכנס צפויים להגיע מאות קיבוצניקים מקיבוצי הצפון וקיומו מעורר סערה בתנועה הקיבוצית. היום החליטו בקיבוץ לבטל את הגעתו לקיבוץ.

העיתונאי יובל שגב פרסם כי ביטול הגעתו של בן גביר הגיע לאחר דיונים רבים, ובקיבוץ הסבירו שהם לא ערוכים להגעת משתתפים רבים. יוזמי הכנס בקיבוץ אמרו כי על אף החלטת הוועד למנוע את קיום הכנס במועדון הקיבוץ, הכנס יתקיים בכל מקרה - בן גביר יוזמן אליהם, והכנס יתקיים ברחבת דשא שבקיבוץ. בן גביר הודיע כי הוא לא מתכוון לוותר על הכנס. 

בן גביר אמר: "אני מבין שבוועד הקיבוץ הבינו שצפויים להשתתף תומכים רבים בכנס מקרב תושבי הקיבוצים, ולכן החליטו לנסות לסתום פיות. ההחלטה של הוועד אינה מייצגת את עמדתם של תושבים רבים בקיבוץ, שהודיעו לי אישית כי נוכל לקיים את הכנס ברחבת דשא שבקיבוץ - וכך יהיה".