צפו: סערת התפילין ביום כיפור: לפיד טעה והרשת הסתערה

בנאום בטקס האזכרה לחללי משלחת יום כיפור, אמר בנאומו ראש הממשלה לפיד כי אנשים "עזבו את התפילין ועלו על נשק". ברשת מיהרו להעמיד אותו על טעותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 13:10 יא בתשרי התשפג

סערת התפילין ביום כיפור: לפיד טעה והרשת הסתערה
יאיר לפיד בטקס לחללי מלחמת יום כיפור, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

49 שנים לאחר המלחמה. היום (ה') נערך טקס לציון חללי מלחמת יום כיפור במעמד ראש הממשלה, נשיא המדינה ושר הביטחון. בנאומו דיבר יאיר לפיד על הלכידות החברתית בזמן המלחמה ובין הייתר אמר: "כאשר רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה, הם לא שאלו מי ימני ומי שמאלני, מי צם ומי לא צם. הדתי שיצא מבית הכנסת, והחילוני שלימד את ילדיו לנסוע באופניים עלו על מדים ויצאו שכם אל שכם אל הקרב".

צפו בדבריו של לפיד:

לפיד טעה, מתנגדיו הקניטו בטוויטר

לפיד אמנם התכוון לטוב כנראה, אבל מיד לאחר נאומו אנשים שמו לב לטעות בנוגע לתפילין ביום כיפור וסערה קלה החלה בטוויטר. מגיש ערוץ 14 בועז גולן כתב בטוויטר: חלול וחסר ידע בסיסי, לפיד כלל בנאומו הנחת תפילין ביום כיפור. ועל הדרך עקץ את איילת שקד: "תודה איילת שקד על תרומתך המלאה שהדבר הזה יעמוד בראשות הממשלה. לא נשכח לך".

גם עורכת הדין כנרת בראשי, הידועה כתומכת ליכוד נלהבת הקניטה את לפיד וכתבה: "תראה כמה חשוב לימודי יהדות כך לא היית לא מבזה ולא מתבזה. החיילים לא החליפו תפילין ברובים כי אין תפילין בתפילת כיפור"

העיתונאי אריאל שנבל כתב: "זה שלפיד לא יודע שביום כיפור לא מניחים תפילין, נו מילא. אבל זה שבלשכת ראש ממשלת ישראל אין זוג עיניים אחד שיכול לעבור על טקסט יהודי ולהציל אותו מטעות כזו בסיסית, שכל ילד דתי בן תשע היה קולט מיד, זה עצוב. עצוב מאוד".

גם הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד השתתף בחגיגה כשצייץ: אוי ואבוי. לפיד בנאומו בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים אמר: "נאלצו להחליף ביום כיפור את התפילין במדים ונשק" אין תפילין בכיפור אפילו אני יודע

מגל: "בתור מי שהגדיר את עצמו בעבר כרפורמי, הוא מקפיד להתפלל ביום כיפור עם תפילין"

העיתונאי ינון מגל צייץ על דברים של לפיד "סליחה, אתם לא תגידו ללפיד איך להתפלל. בתור מי שהגדיר את עצמו בעבר כרפורמי, הוא מקפיד להתפלל ביום כיפור עם תפילין על הראש לולב ביד ימין וסביבון ביד שמאל"

הבלוגר הסעודי: "אין תפילין בכיפור אפילו אני יודע"

הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד, התלוצץ על הטעות המביכה של לפיד וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "אוי ואבוי. לפיד בנאומו בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים אמר: "נאלצו להחליף ביום כיפור את התפילין במדים ונשק" אין תפילין בכיפור אפילו אני יודע"

https://twitter.com/yossidavidov10/status/1577954536337055745?s=20&t=wDmO9fhQ36XheLsq_lcXQg