עידן חדש בטוויטר? אילון מאסק חוזר לעסקת הרכישה

האיש העשיר בעולם שכבר חתם על רכישת טוויטר ואז נסוג בו מהרכישה, מציע שוב לקנות את הרשת החברתית. הערכות הן שמאסק הבין כי הוא עלול להפסיד במשפט מול טוויטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 09:07 יא בתשרי התשפג

עידן חדש בטוויטר? אילון מאסק חוזר לעסקת הרכישה
אילון מאסק, טוויטר, צילום: shutterstock

בצעד מפתיע, אילון מאסק חוזר לעסקת הרכישה של טוויטר. כך הודיע מאסק במכתב שכתב לדירקטוריון טוויטר ביום שני האחרון. מאסק מציע לחזור לרכוש בסכום המקורי שהציע: 52 דולר למניה, מניית טוויטר שנסחרת סביב ה-42 דולר למניה זינקה מאז ההודעה ל-52 דולר.

אלון מאסק

אלון מאסק צילום: shutterstock

רכישה, תפנית, משפט ועוד תפנית: עלילות מאסק בטוויטר

כזכור, מאסק כבר הודיע שירכוש את טוויטר לפני מספר חודשים, כשהוא מספר על רצונותיו לעשות שינוי בתקשורת ובחופש הביטוי. התפנית הגיעה מספר ימים לאחר תחימת החוזה בין הצדדים כשמאסק החל לנסוג מההסכם המקורי. עיקר טענותיו של מאסק היו בדבר מידע שקרי שכביכול העבירו אליו מטוויטר בנוגע למספר המשתמשים האמיתיים בפלטפורמה.

לאחר שמאסק הודיע סופית כי הוא מושך את הצעת הקניה של טוויטר, החלו חילופי האשמות בינו ובין מנהלי טוויטר שבסופו של דבר אף הגישו תביעה כנגד מאסק בבית משפט במדינת דלאוור בארצות הברית. בימים האחרונים, לאחר מספר החלטות של השופטת שצידדה בעמדת טוויטר, הבינו מאסק ועורכי דינו כי ככל הנראה לא יצליחו להגן על טענותיהם בבית המשפט, מה שגרם לו לחזור בו שוב ולהציע לרכוש את טוויטר במחיר המקורי.

החזון של מאסק: אפליקציה של הכל

עכשיו, משחזר לעסקת הרכישה, יש למאסק תוכניות גדולות עבור הרשת החברתית כשהוא שוקל לשנות את פניה. מאסק, על פי פרסומים רוצה שהמשתמשים באפליקציה יוכלו לעשות בה מגוון פעולות מלבד השימוש ברשת עצמה תוך שהוא רוצה את להפוך את המשתמשים ל'פעילים' יותר. אחת האפליקציות שמהוות עבורו השראה היא אפליקציית 'וויצ'אט' הסינית בה משתמשים כמיליארד סינים מידי יום.