שוקל את צעדיו: בנט לומד את פרטי ההסכם מול לבנון

ראש הממשלה החלופי בוחן בימים אלה את ההסכם ההולך ונרקם מול לבנון, ובסוף הדיונים יחליט כיצד לנהוג בו. אם ההסכם יגיע לאישור הממשלה לבנט תהיה הסמכות להטיל וטו בנוגע אליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/22 22:26 ח בתשרי התשפג

שוקל את צעדיו: בנט לומד את פרטי ההסכם מול לבנון
בנט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בזמן שמחנה השמאל והימין חלוקים עמוקות בנושא הסכם מאגרי הגז הימיים והמשא ומתן בקשר לגבולות הכלכליים של ישראל ולבנון. ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט לומד את פרטי הסכם המים הכלכליים, כולל שינויים שחלו בו מאז כהונתו.

בחדשות 12 פורסם הערב (ב') כי בנט מקיים דיונים בנושא, ובסיומם יחליט כיצד לנהוג. שאלה חשובה אותה יש לשאול היא האם לראש הממשלה החליפי יש סמכות להטיל וטו על ההסכם - אם ההסכם יגיע לאישור הממשלה לבנט יש את הסמכות להטיל וטו בנוגע אליו.

ארגון "לביא" הגיש מוקדם יותר היום עתירה דחופה לבג"צ נגד ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד, ממשלת ישראל והקבינט המדיני הביטחוני, בעניין ההסכם שהולך ונרקם. הערב קיבל בג"צ את הבקשה ובהודעה נכתב כי "המשיבים יגישו תגובה מקדמית לעתירה עד ליום 2022.10.27. אין מקום למתן צו ביניים". כאמור, הדיון יתקיים ביום חמישי 27 באוקטובר, ארבעה ימים לפני הבחירות לכנסת.

 בן גביר: "לא סתם גורמים מהמשא ומתן מתפטרים"

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, התייחס הבוקר באולפן כיפה להסכם מול לבנון: "הוא גרוע מאוד, אבל עוד לפני המהות שמסתירים מאיתו, לא יכול להיות שממשלת מעבר תלך להסכם כל כך גורלי ומרחיק לכת. לא סתם גורמים מהמשא ומתן מתפטרים. ואם נסראללה מברך על ההסכם זה כישלון חמור מאוד. זה מחטף פוליטי שמסכן את החיים של אזרחי ישראל".