1.3 טריליון יורו: פולין דורשת פיצויים מגרמניה

דרישה פולנית מגרמניה לפיצויים בסך 1.3 מיליארד יורו. הדרישה הפולנית החריגה מגיעה על רקע דוח שיצא בנוגע לנזק שגרמה הפלישה הגרמנית במלחמת העולם השניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/22 20:53 ח בתשרי התשפג

1.3 טריליון יורו: פולין דורשת פיצויים מגרמניה
אולף שולץ, צילום: shutterstock

האיחוד האירופי עסוק בזמן האחרון בעיקר במלחמה באירופה, בעיות האנרגיה והאינפלציה המשתוללת, אבל ייתכן שעימות חדש עומד בפתח. ממשלת פולין דורשת מגרמניה פיצויים על סך 6.2 טריליון זלוטי (1.3 טריליון יורו) בגלל הכיבוש הגרמני של פולין במלחמת העולם השניה.

"הכיבוש היה אכזרי להפליא וגרם להשפעות שבמקרים רבים נמשכים עד היום"

נשיא פולין, ירוסלאב קצ

נשיא פולין, ירוסלאב קצ'ינסקי צילום: shutterstock

הדברים נאמרו על ידי ירוסלאב קצ'ינסקי, יושב ראש מפלגת 'חוק וצדק' וסגן ראש הממשלה, בכנס לציון יום השנה ה-83 לפלישה הנאצית לפולין. לפי דבריו של קצ'ינסקי, דוח שהוציאה מפלגתו מסכם את הנזק שגרם הכיבוש הגרמני במלחמה. "אני יודע שאנחנו יוצאים לדרך שתיקח הרבה זמן ולא תהיה קלה אנחנו לא מבטיחים הצלחות מהירות" אמר קצ'ינסקי והוסיף: "הגרמנים פלשו לפולין ועשו לנו נזק גדול. הכיבוש היה פלילי ביותר, אכזרי להפליא וגרם להשפעות שבמקרים רבים נמשכים עד היום".

משרד החוץ הגרמני: נושא השילומים סגור

משרד החוץ של גרמניה הגיב לדברים, בהודעה שפרסם נכתב: "עמדת הממשלה הפדרלית ללא שינוי, נושא השילומים סגור. פולין ויתרה על פיצויים נוספים לפני זמן רב, ב-1953, ואישרה את הוויתור הזה מספר פעמים. זהו בסיס חיוני לסדר האירופי של היום. גרמניה עומדת פוליטית ומוסרית באחריותה למלחמת העולם השנייה".