עקב סוגיית אבטחה: המסעות לפולין בוטלו גם הפעם

המשלחות לפולין שהיו צפויות לצאת במועד הסתיו הקרוב, חודשי ספטמבר- נובמבר 2022, יוקפאו, זאת על רקע חוסר הסכמות עם ממשלת פולין על תכני המסע ואבטחת המשלחות | מסע חלופי יתקיים בארץ בשנה הבאה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/08/22 17:02 יז באב התשפב

עקב סוגיית אבטחה: המסעות לפולין בוטלו גם הפעם
תלמידים במסע לפולין. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

משרד החינוך מודיע, כי על רקע המבוי הסתום אליהן נקלעו השיחות עם פולין, המשלחות שהיו צפויות לצאת במועד הסתיו הקרוב, חודשי ספטמבר- נובמבר 2022, יוקפאו. יצוין, כי משלחת של משרד החוץ, החינוך ושירות הביטחון הכללי יצאה לוורשה וקיימה במשך יומיים רצופים משא ומתן בדבר הסוגיות המרכזיות אשר עומדות על הפרק ובראשן תכני המסע ואבטחת המשלחות.

הדיונים בנושאים אלה המשיכו באופן אינטנסיבי גם לאחר שובה של המשלחת ארצה. למרבה הצער, על אף המאמצים הרבים והאינטנסיביים של המשרדים להגיע עם נציגי ממשלת פולין להסכמות, הדבר לא צלח.

בשנה הבאה יתקיימו מסעות חלופיים בארץ

עוד עולה בהודעה, כי המשרדים ערוכים לחדש בכל עת את המשא ומתן כדי שיימצא פתרון מתאים ומוסכם, ובלבד שתתגלה הבנה לצרכים הישראליים בסוגיות המוזכרות. כזכור, כבר לפני שנתיים, בעיצומה של מגפת הקורונה, הודיע משרד החינוך כי לא יהיה ניתן לאשר מסעות לפולין גם אחרי החגים (אוקטובר-נובמבר), וקרוב ל-150 המסעות שכבר אושרו - לא יתקיימו.

משרד החינוך פרסם הודעה מסודרת גם לבתי הספר בנושא זה, ואף הוסיף כי בשנת הלימודים הבאה הוא צפוי להפעיל את המסעות החלופיים לפולין, "שואה ותקומה ממשבר לצמיחה", המתקיימים בישראל. המסע יאפשר לבתי הספר לקחת בו חלק, ולקבל סבסוד מלא (שיכלול: כניסה לאתרים, שמיעת עדות, הדרכה, לינה, כלכלה והסעות).

צילום: באדיבות כאן חינוכית, ארכיון