עמר בר-לב: "נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה, אין לו שום מושג מה קורה"

השר לביטחון פנים תוקף את יושב ראש האופוזיציה אחרי שאמר כי ההסכם מול לבנון לא יחייב אותו ומשווה אותו למנהיג חיזבאללה: "הדבר היחיד שיש לו מושג אלו השנים שהוא היה ראש ממשלה ושום דבר לא זז. ולכן אני רואה את זה בצורה מאוד מאוד חמורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 22:02 ז בתשרי התשפג

עמר בר-לב: "נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה, אין לו שום מושג מה קורה"
עמר בר-לב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סערת ההסכם עם לבנון. בפתח ישיבת הממשלה הכריז לפיד כי ההסכם עם לבנון על סף חתימה, ומאז הרוחות סוערות. נתניהו טען כי ההסכם לא יכובד, וגם סמוטריץ' הצטרף למתנגדים. השר לביטחון פנים עמר בר-לב תקף בחריפות את נתניהו על דבריו.

בר-לב: "אנחנו לא הולכים לוותר על שום סנטימטר מריבונות ישראלית"

"נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה. מה נסראללה עושה בתוך לבנון? הוא תוקף את ממשלת לבנון שכביכול מוותרת ומדינת ישראל הולכת להשתלט על מרבצי גז של לבנון. בדיוק אותו הדבר, עושה נתניהו כאן. אין לו שום מושג מה קורה. הדבר היחיד שיש לו מושג אלו השנים שהוא היה ראש ממשלה ושום דבר לא זז. ולכן אני רואה את זה בצורה מאוד מאוד חמורה", כתב בר-לב.

חסן נסראללה

חסן נסראללה צילום: Ferran Queved/flash90

"הכול זו פוליטיקה בשביל לבלבל את הציבור ולטעת בו חוסר ביטחון. אין ספק שנתניהו פוגע בביטחון מדינת ישראל בדברים חסרי האחריות שהוא אומר. הוא גם לא בקיא בפרטים וגם מטעה את הציבור. אנחנו לא הולכים לוותר על שום סנטימטר מריבונות ישראלית. זה אינטרס שלנו שסוף סוף לבנון תהיה מסוגלת להחזיק את עצמה כלכלית ואנשים שם לא ירעבו ללחם. אנחנו שומרים על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל, בצורה חד משמעית", סיים.

נתניהו: "לפיד נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לאזרחי ישראל"

כזכור, מוקדם יותר היום אמר נתניהו: "לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לאזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו. אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו".