הרב פרופ' יהודה ברנדס נבחר ליו"ר מועצת החמ"ד: "דרך של תורה ועבודה"

מועצת החמ"ד התכנסה לראשונה וקיבלה ברוב קולות הצעתה של שרת החינוך למנות את הרב פרופסור יהודה ברנדס לתפקיד יושב ראש מועצת החינוך הממלכתי דתי | מתן כהנא בירך

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 18:01 ז בתשרי התשפג

הרב פרופ' יהודה ברנדס נבחר ליו"ר מועצת החמ"ד: "דרך של תורה ועבודה"
צילום: רפי בן חקון, לעמ

מועצת החמ"ד התכנסה היום (א') לראשונה. בישיבה, התקבלה ברוב קולות הצעתה של יפעת שאשא ביטון למנות את הרב פרופסור יהודה ברנדס לתפקיד יו"ר מועצת החינוך הממלכתי דתי. פרופ' ברנדס הוא איש חינוך, חוקר תלמוד ונשיא המכללה האקדמית הרצוג בירושלים.

רזומה עשיר

פרופ' ברנדס ניהל בעבר את ביה"ס התיכון התורני ע"ש הימלפרב ועמד בראש בית המדרש בבית מורשה בירושלים. כמו כן, הוא כיהן בשורה ארוכה של תפקידים ציבוריים, ובהם: חבר מליאת ההנהלה הארצית של 'תנועת בני עקיבא בישראל', חבר במועצה הרוחנית של רשת אמי"ת, וחבר ועדת ההיגוי של "פורום דב לאוטמן", למדיניות החינוך. כיום הוא מכהן כחבר ועדה מייעצת בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ובמכון מופ"ת.

השר לשעב רמתן כהנא בירך על המינוי: "אני מברך את יו"ר מועצת החמ"ד הנכנס הרב פרופ' יהודה ברנדס. אני בטוח כי יחד עם חבריך במועצת החמ"ד תצעיד את חינוך ילדינו בדרך של תורה ועבודה".

חברי מועצת החמ"ד, כזכור, הם גב' רחלי פרנקל, הרב עמיחי גורדין, הרבנית אסתר רוזנברג, הרב אורי שרקי, הגב' שרה אליאש, הרבנית ד"ר לאה ויזל, הרב ניסים מלכה, הגב' אורלי לרר, מר גבריאל שמעון,  גב' ברכה דאום רייטר, מר הרב גלעד מסינג, ד"ר מירי שליסל וגב' שושנה שפיגל.

"תפקיד חשוב בעיצוב דמותו של החינוך הממלכתי דתי"

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: ״אני מברכת את הרב פרופ' יהודה ברנדס על היבחרו לתפקיד. למועצת החמ״ד וליו"ר המועצה תפקיד חשוב בעיצוב דמותו של החינוך הממלכתי דתי, שמטפח עשרות אלפי בוגרים מוכשרים שמשתלבים בעמדות מפתח בחברה הישראלית".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: "אני סמוכה ובטוחה שיו"ר מועצת חמ"ד הנבחר וחברי המועצה יובילו תהליכים התואמים את אורחות החיים של החמ"ד  מתוך שליחות וקיום ערכי היסוד איתם הוא מזוהה: תורת חיים המשלבת בין קיום מצוות ולימודי קודש לבין חיי המעשה, עבודה, השפעה ומחויבות לאהבת הארץ, לקהילה ולמדינה".