אחרי השינוי שעשו צה"ל ומד"א משרד הכלכלה שינה את הטפסים ועורר סערה

באגף מעונות היום במשרד הכלכלה שינוי את טפסי הבקשה לסבסוד, במקום אב ואם מופיעים בשורת ההורים הורה 1 והורה 2 | בעבר טפסים דומים במד"א ובצה"ל עוררו סערה ציבורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 15:30 ז בתשרי התשפג

אחרי השינוי שעשו צה"ל ומד"א משרד הכלכלה שינה את הטפסים ועורר סערה
השרה ברביבאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשנה התעוררה סערה ציבורית סביב החלטת צה"ל לשנות את הטפסים בגיוס החיילים ולשנות את הקטגוריות של אב ואם, ל'הורה 1' ו'הורה 2'. גם במד"א התעוררה סערה דומה כארגונים וישיבות רבות הודיעו כי עד שלא ישונו הטפסים הם יפסיקו לתרום דם. נראה כי סערה חדשה בפתח, באגף סבסוד מעונות במשרד הכלכלה עדכנו את הטפסים וכיום מופיעים שם גם הקטגוריות 'הורה 1' ו'הורה 2'. 

ביקורות על המהלך: "הגדרות פרוגרסיביות"

חלק מההורים שנתקלו בטפסים החדשים ביקרו את המהלך: "הורים שמילאו טפסים לקבלת סבסוד למעון הופתעו לגלות שבמקום אב ואם כתוב בטופס "הורה 1" ו"הורה 2" והוסיפו: "אף אחד לא יסכן את הסבסוד מהמדינה בגלל שינוי השפה. מכעיס מאד שכופים עלינו להשתמש במונחים 'הורה-1' ו'הורה-2', שאינם מקובלים עלינו, כשבעצם אין לנו ברירה אלא להשתמש בהם".

הטפסים החדשים

הטפסים החדשים צילום: צילום מסך

השם החדש של אגף מעונות יום

שינוי נוסף שעשו באגף היה שינוי שמו, מ'אגף בכיר מעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך' ל'אגף בכיר עידוד תעסוקת הורים'. בפורום תורתם אומנותן הגיבו על כך ואמרו: "זאת בהמשך לשינוי מטרת הסבסוד מ'עידוד תעסוקת נשים' ל'עידוד תעסוקת הורים'. כך מנצל משרד הכלכלה את ההזדמנות שאין הבחנה בין הגבר לאישה, ומייצר כפייה פרוגרסיבית על ההורים".

טענתם המרכזית של המתנגדים למהלך, מצויה בכך שבמקרה זה ההורים זקוקים לסבסוד ולא מעוניינים להיכנס לעימות עם משרד הכלכלה, מה שיעכב את הסבסוד לו הם מצפים: "בשונה מהמחאה נגד הטפסים החדשים של תרומות הדם שגם בהם הופיעו הורה 1 והורה 2, שם מחו ישיבות ואנשים פרטיים וסירבו לתרום דם עד לשינוי הטפסים, פה מדובר בקהל שבוי שחייב את הסבסוד ואת הטיפול של משרד הכלכלה".