אחרי שנפסל - נתניהו בהבטחה חדשה לשיקלי

על רקע פסילתו של חה"כ לשעבר עמיחי שיקלי מריצה ברשימת הליכוד, נתניהו התחייב היום פומבית שימנה את שיקלי לשר ותקף את ועדת הבחירות: "מנסה להפיל את שלטון הימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 20:09 ד בתשרי התשפג

אחרי שנפסל - נתניהו בהבטחה חדשה לשיקלי
עמיחי שיקלי, צילום: ועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

אתמול (ד') פסלה ועדת הבחירות המרכזית את ריצתו של חה"כ לשעבר עמיחי שיקלי מריצה במסגרת מפלגת הליכוד. היום הגיע תגובת הליכוד שהודיעו שיערערו לבית המשפט העליון. נתניהו עצמו הגיב הערב (ה') לפסילה כשהודיע בכנס בחירות כי אם ירכיב את הממשלה הבאה, ימנה של שיקלי לשר.

נתניהו מתחייב: אמנה את שיקלי לשר, צפו:

נתניהו הגיע לכנס בחירות בלוד עם ה-'ביבי-בא' אוטובוס הבחירות של מפלגת הליכוד. במהלך הכנס הפתיע נתניהו את הנוכחים כשהזמין את עמיחי שיקלי לעלות לבמה ואמר: "הנה חברינו עמיחי שיקלי שנלחם על הצדק והאמת, מי שלא רצה אותך כחבר כנסת יקבל אותך כשר בממשלה".

נתניהו תוקף את ועדת הבחירות: "זה משחק מכור שמטרתו להפיל את הימין"

בהמשך תקף נתניהו את החלטת ועדת הבחירות לפסול את שיקלי ואמר: "ועדת הבחירות מנסה להפיל את שלטון הימין עוד לפני הבחירות. פוסלים את שיקלי אבל משאירים את מיכל שיר. פוסלים את עמיחי שיקלי ומשאירים את אחמד טיבי שאומר שנסראללה הוא מופת ודוגמא. פוסלים את בל״ד אבל משאירים את טיבי ואת איימן עודה, כי זה משחק מכור שמטרתו להפיל את הימין ולהשאיר את השמאל. אני פונה לראש הוועדה - למה לשחק? תעשו את המקפצה: תפסלו את הליכוד וחאלס. זה לא משפט, זה לא צדק, זה משחק מכור פוליטית ואנחנו ניתן לזה תשובה אחת בקלפי, בכל הכח".

נתניהו הבטיח לשיקלי, האם יקיים?

"זכות גדולה", משה פייגלין

הובטח לו שימונה לשר. משה פייגלין צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

נתניהו אמנם התחייב כלפי שיקלי כי ימנה אותו לשר, אבל מקרים דומים בעבר, בהם התחייב נתניהו למנות חברי ליכוד לשרים, לא ממש יצאו אל הפועל. זכורים במיוחד המקרים של פייגלין וניר ברקת, לשניהם הבטיח נתניהו במהלך מסע הבחירות כי ימונו לשרים אך כשהקים את הממשלה לא עמד במילתו והם לא מונו.