חיזוק מעגלי ההגנה צה"ל משנה נהלים: חבילות הגנה גם למאחזים בלתי חוקיים

בפיקוד המרכז הסתיימה עבודת מטה בסופה הוחלט לצייד גם מאחזים בלתי חוקיים בחבילת הגנה משופרת עם טכנולוגיות חדשות. "שינוי רחב היקף של מדיניות קיימת משנת מזה שנים רבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 17:53 ד בתשרי התשפג

צה"ל משנה נהלים: חבילות הגנה גם למאחזים בלתי חוקיים
ציוד כוננות חדש, צילום: דובר צה"ל

שינוי במדיניות הקצאת מרכיבי הבטחון להתישבויות. בהובלת פיקוד המרכז, הסתיימה עבודת מטה לשינוי המדיניות באשר להקצאת מרכיבי ביטחון חדשים עבור ההתישבות ביהודה ושומרון, הבקעה והעמקים. החידוש הוא שמרכיבי הביטחון יוקצו גם לישובים ומאחזים בלתי חוקיים. 

שינוי המדיניות - גם במאחזים בלתי חוקיים 

שינוי המדיניות מאפשר הצבה של מרכיבי ביטחון חדשים וטכנולוגיים לכל היישובים, כדוגמת מערכות איסוף והתרעה ניידות, מערכות תאורה ניידות, מערכות כריזה, אמצעי כיבוי אש ניידים ומרכיבים נוספים.  יישום התוכנית יאפשר לספק הגנה מקיפה ורחבה יותר, ותחזק באופן ישיר את יכולות ההגנה והגמישות המבצעית לטובת תושבי יהודה ושומרון והבקעה והעמקים. 

ציוד כוננות חדש

ציוד כוננות חדש צילום: דובר צהל

"תפקידו של צה״ל הוא להגן על כל מקום בו נמצאים תושבי ואזרחי מדינת ישראל"

השינוי מגיע לאחר עבודת מטה שנערכה בשנה האחרונה בפיקוד המרכז, בשיתוף משרד הביטחון, ומדובר בשינוי רחב היקף של מדיניות קיימת משנת מזה שנים רבות. קצין ההגנה המרחבית של פיקוד המרכז, סגן אלוף אליצור טרבלסי בירך על המהלך ואמר: "תפקידו של צה״ל הוא להגן על כל מקום בו נמצאים תושבי ואזרחי מדינת ישראל. השינוי החשוב והנדרש יאפשר חיזוק של מעגלי ההגנה במרחב. אני מברך על כך. נמשיך לעשות כל שביכולתנו בפיקוד המרכז על מנת להמשיך ולחזק את מרכיבי ההגנה והביטחון".

יש דין: "הצבא הופך שותף לדבר עבירה"

מיש דין נמסר בתגובה להחלטה של הצבא: "במקום לאכוף את החוק הצבא יספק הגנה למפירי חוק ובכך הופך את עצמו ואת חייליו לשותפים לדבר עבירה. הענקת הגנה למאחזים היא פרס לעבריינים שגרים במאחזים הלא חוקיים והמשך מדיניות הסיפוח הזוחל של הגדה המערבית שמקדמים גורמים קיצוניים בחסות ממשלת ישראל. על שר הביטחון לפנות את המאחזים, לא להגן עליהם".