פסילת רע"מ נדחתה, משפחות שכולות צעקו על נציגי הימין: "השקר ניצח"

הדיון בפסילת הרשימות עורר סערה בקרב המשפחות השכולות לאחר שהבקשה לפסול את רע"מ נדחתה. מפלגות גוש הימין נעדרו מההצבעה. "הפוליטיקה ניצחה את המוסר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 16:41 ד בתשרי התשפג

פסילת רע"מ נדחתה, משפחות שכולות צעקו על נציגי הימין: "השקר ניצח"
ועדת הבחירות המרכזית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (ה') נערך הדיון בכנסת על פסילת המפלגות הערביות בבחירות הקרובות. הבקשה לפסילת מפלגת רע"מ נפסלה על ידי הוועדה מה שגרם למהומה בכנסת, כשמספר משפחות שכולות מפורום 'בוחרים בחיים' שביקשו לפסול את המפלגה, התפרצו לעבר נציגי מפלגות הימין בוועדה. 

כאמור, מפלגות גוש הימין החליטו להיעדר מההצבעה על פסילת הרשימות הערביות מה שעורר את זעמן של המשפחות. לאחר ההצבעה, מחוץ לאולם ההצבעה התפרצו נציגים מהמשפחות השכולות: "אתם כולכם בובות על חוט, כולכם שותפים לרצח של הילדים שלנו, תתביישו לכם".

פורום המשפחות גינו את גוש הימין: "ההימנעות היא אמירה מסוכנת מאד"

מנסור עבאס.

מנסור עבאס. צילום: Flash90

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר בתגובה: "אנו מאוכזבים שגם הפעם הפוליטיקה ניצחה את המוסר, השקר ניצח את האמת, ותומכי הטרור ימשיכו לכהן בכנסת ישראל". בפורום הוסיפו ואמרו: "הראיות שהבאנו הן חד משמעיות ואינן משתמעות לשתי פנים. רע״מ היא תומכת טרור, ופועלת לכך אקטיבית מתוך הכיסאות שלהם בכנסת ישראל". בפורום המשפחות גינו את היעדרותם של מפלגות הימין מההצבעה: "צר לנו שבשל שיקולים פוליטים צרים, מפלגות הימין החליטו להחרים את ההצבעה וגם ההימנעות היא אמירה מסוכנת מאד".

המשפחות השכולות

המשפחות השכולות 

עתירת המשפחות כנגד מפלגת רע"מ

כאמור, עתירה שהגישו פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור באמצעות עורכי הדין אסף תכלת וערן בן ארי, לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25, דורשת לפסול את התמודדותה של מפלגת רע"מ בשל ראיות שאספו לתמיכה שלה בטרור לכאורה. בלבה של העתירה מחקר מעמיק ויסודי שערכה מחלקת המחקר של פורום בוחרים בחיים, אשר העלה שורה ארוכה של ממצאים חמורים נגד רע"מ.