סקר חדש סקר מנדטים חדש: לליכוד אין רוב, הציונות הדתית מתחזקת

בסקר חדש של ערוץ הכנסת ו- 'מאקו' המצב בגושים נשאר זהה. גוש התומכים בנתניהו נשאר על 60 מנדטים, הציונות הדתית מתחזקת במנדט. איילת שקד לא עוברת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 15:41 ד בתשרי התשפג

סקר מנדטים חדש: לליכוד אין רוב, הציונות הדתית מתחזקת
סקר חדש. לפיד ונתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

סקר חדש שפורסם היום (ה') משאיר את המערכת הפוליטית ללא הכרעה. הסקר שנערך עבור ערוץ הכנסת בשיתוף 'מאקו' צופה את המשך הפלונטר הפוליטי כשגוש הימין נותר על 60 מנדטים בעוד גוש המרכז - שמאל נשאר עם 56 מנדטים, בטווח נמצאת 'הרשימה המשותפת' שעוברת את אחוז החסימה ועומדת על 4 מנדטים.

הציונות הדתית מתחזקת, שקד לא עוברת

בסקר הנוכחי מפלגת 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר מתחזקת מ-12 ל-13 מנדטים כשהמנדט מגיע ממפלגת 'הליכוד' שיורדת במנדט ועומדת על 32 מנדטים. מפלגת 'הבית היהודי' עדיין לא עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 1.8 אחוז, ירידה של 0.1 אחוז לעומד הסקר הקודם מה-21 בספטמבר.

בגוש המרכז שמאל התוצאה זהה לסקר הקודם כשאת הגוש מובילה מפלגת 'יש עתיד' עם 24 מנדטים, ה'מחנה הממלכתי' עם 12 מנדטים ומפלגות 'העבודה' ו'מרצ' נותרות עם 5 מנדטים כל אחת. מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 4 מנדטים.

המפלגות שלא עוברות

מלבד 'הבית היהודי' שלא עוברת את אחוז החסימה גם המפלגות הכלכליות לא עוברות כש'המפלגה הכלכלית' של ירון זליכה מגיעה 1.5 אחוזים ומפלגת 'חופש כלכלי' של אביר קארה משיגה אחוז אחד בדיוק. דווקא מפלגת 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר, על אף כל הכותרות סביבה, לא קרובה לעבור את אחוז החסימה ומקבלת 0.3 אחוזים.